تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 23814

ارمغانی: من و بچیروویچ کاملا هماهنگیم/ برای میزبانی از استرالیا در تهران سفت و سخت ایستاده‌ایم

ارمغانی: من و بچیروویچ کاملا هماهنگیم/ برای میزبانی از استرالیا در تهران سفت و سخت ایستاده‌ایم

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شروع مجدد اردوهای تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ توضیح داد: ما از شنبه تمرینات خود را برای حضور در دو بازی مهم مقابل چین و استرالیا آغاز خواهیم کرد و ۱۷ – ۱۸ بازیکن را برای آغاز کار دعوت

سعید ارمغانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شروع مجدد اردوهای تیم ملی بسکتبال ایران برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ توضیح داد: ما از شنبه تمرینات خود را برای حضور در دو بازی مهم مقابل چین و استرالیا آغاز خواهیم کرد و ۱۷ – ۱۸ بازیکن را برای آغاز کار دعوت کرده‌ایم. امیدواریم بتوانیم نتیجه قابل قبولی را در این پنجره به دست آوریم تا راهی جام جهانی شویم.
او در پاسخ به این سوال که آیا صرفاً تجربه بازیکنان برای دعوت به این اردو ملاک بوده است یا آمادگی در لیگ نیز مد نظر کادر فنی بوده؟ اظهار کرد: ترکیبی که برای اردو انتخاب کرده‌ایم به دلیل برخی مسائل متشکل از هر دوی این فاکتورها است. ما برای این پنجره زمان زیادی نداریم و به همین دلیل نمی‌شد نفرات جدید زیادی را به اردو دعوت کنیم، چون نیاز است با نفراتی کار کنیم که آشنایی بیشتری به روش کار ما دارند و می‌دانند در زمین و تمرینات چه چیزهایی را می‌خواهیم. به همین منظور تجربه و آمادگی را با هم مد نظر قرار داده‌ایم و امکان دارد یک بازیکن باتجربه که آمادگی صد درصدی هم ندارد را دعوت کرده باشیم که به دلیل کمبود زمان منطقی است.
جمشیدی مصدومیت جزئی داشت و الان در حال انجام فیزیوتراپی است، خوشبختانه شرایطشان در حال حاضر خوب است.سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: شما فرض کنید دو بازیکن جدید را در ترکیب خود دارید، مسلماً تاثیر منفی این مسئله بسیار کمتر از زمانی است که بیش از دو بازیکن جدید در ترکیب داشته باشید. به همین دلیل سعی کردیم جوانان و با تجربه‌هایی رادعوت کنیم که آشنا به کار و روند فنی ما در مسابقات هستند.
او در پاسخ به این سوال که آیا امکان غیبت حامد حدادی و برخی بازیکنان دیگر نیز وجود دارد؟ توضیح داد: این که حدادی نباشد بدون شک دلیل قانع کننده خواهد داشت، چون او در لیگ چین بازی می‌کند و تا زمانی که باشگاه اجازه ندهد و مسابقات باشگاهی چین متوقف نباشد، ما نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. اما اینکه بازیکنی بدون دلیل قانع کننده در اردوها شرکت نکند قابل قبول نیست. ما دوست داریم حتی اگر بازیکنی آسیب دیدگی جزئی دارد و نمی‌تواند تمرین کند هم در تمرینات حضور داشته باشد. مشکلاتی از قبیل مسائل حدادی تنها دلایلی هستند که غیبت بازیکنان را موجه می‌سازد در غیر این صورت همه نفرات باید در اردو شرکت کنند.
ارمغانی درباره وضعیت آمادگی بازیکنان با توجه به گذشت ۵ هفته از لیگ برتر نیز گفت: من فکر می‌کنم بازیکنان ما در سطوح متفاوتی از آمادگی قرار دارند. به عنوان مثال آقای جمشیدی مصدومیت جزئی داشت که پیگیر او بودم و الان در حال انجام فیزیوتراپی است، خوشبختانه شرایطشان هم خوب است. نمی‌خواهم اسم ببرم اما بازیکنانی هستند که با وجود تجربه بالا و حضور در لیگ هم فعلاً به سطح بالایی از آمادگی نرسیده‌اند، اما قطعا حضور آن‌ها به تیم کمک خواهد کرد. در سمت دیگر اما بازیکنانی داریم که صد درصد آماده هستند و این یعنی سطوح آمادگی بازیکنان ما با هم متفاوت است.

او درباره انتخاب بچیروویچ به عنوان مدیر فنی جدید تیم ملی بسکتبال به جای محسن صادق‌زاده نیز اظهار کرد: این اتفاق با هماهنگی صد درصدی بنده بود و من حتی پیش از عقد قرارداد نیز با آقای بچیروویچ صحبت کردم تا توافقات لازم انجام شود. کارهای فنی تیم باید به صورت تیمی شکل بگیرد و همانطور که می‌دانید و بارها گفته‌ام، بنده با نفراتی چون آقایان آتشی، کسایی‌پور و حتی آقای یووانوویچ که قبلاً در کنار ما بودند، همواره مشورت کرده و همفکری داشتم. حضور ایشان نیز در کارها به ما کمک خواهد کرد و از جوانب مختلف با یکدیگر به توافق رسیده‌ایم.
فلسفه کاری من و بچیروویچ شاید کاملا شبیه هم نباشد اما نزدیک به هم است. اینکه کاملا شبیه هم نباشیم امری منطقی است چون هر مربی فلسفه خاص خود را دارد.ارمغانی ادامه داد: آقای صادق‌زاده طبق توافقات بیشتر در مسائل جانبی به تیم کمک می‌کرد اما بچیروویچ کنار این موارد باید در مسائل فنی نیز به ما کمک کند، چرا که ایشان نیاز به معرفی ندارد و سطح فنی او در سطح باشگاهی، آسیا و حتی اروپا نیز مشخص است. ایشان نشان داده‌اند مربی باهوشی هستند. امیدواریم با کمک و همفکری ایشان پنجره پنجم و ششم انتخابی جام جهانی را با بهترین نتیجه پشت سر گذاشته و به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۳ صعود کنیم.
او در پاسخ به این سوال که وظیفه دقیق بچیروویچ به عنوان جایگزین صادق‌زاده مدیریت است یا شرکت در مسائل فنی تیم؟ اظهار کرد: اگر خیلی کوتاه بگویم ایشان در هر دو زمینه به ما کمک می‌کنند. در تماس‌های اولیه و جلسه‌ای که چهارشنبه با ایشان داشتم، همه مسائل فنی تیم از نظر کارهای حمله و دفاعی را با ایشان در میان گذاشتم. فلسفه کاری که ما داریم شاید کاملا شبیه هم نباشد اما بسیار نزدیک به هم است. اینکه کاملا شبیه هم نباشیم امری منطقی است چون هر مربی فلسفه خاص خود را دارد، اما با جلساتی که داشتیم سعی کرده‌ایم به بهترین نحو با یکدیگر هماهنگ باشیم. ضمن اینکه او سال‌ها در ایران بود و با بسکتبال ما آشنایی کافی دارد.

ارمغانی در پاسخ به این سوال که آیا بچیروویچ در انتخاب بازیکنان فعلی برای اردو نیز دخالت داشته است؟  تصریح کرد: او مدت‌ها از بسکتبال ایران دور بود و جوانان ما را نمی‌شناسد، اما سعی کرده‌ایم به بهترین نحو ایشان را در جریان موضوعات قرار دهیم. ضمن اینکه او بازیکنان باتجربه‌تر را می‌شناسد و همین موضوع می‌تواند کمک کنند. روز دوشنبه نیز بازی‌های لیگ را تماشا کردند و تا حدودی از جوانان هم شناخت پیدا کرده‌اند.
اگر یک درصد فیبا تصمیم گرفت این بازی خارج از ایران باشد قطعا تأثیرات منفی برای ما خواهد داشت چون از برخی امتیازات خود محروم خواهیم بوداو درباره درخواست استرالیا مبنی بر برگزاری بازی با ایران در کشور سوم نیز گفت: من خیلی امیدوار هستم که این بازی در ایران برگزار شود، چرا که آقای داوری با قدرت بر مواضع خود ایستاده و از حقوق ایران دفاع می‌کند. خصوصاً اگر چین برای بازی اول پنجره پنجم به ایران بیاید، دیگر دلیلی برای عدم حضور استرالیا در تهران وجود ندارد. طبق اطلاعاتی هم که در دست داریم چین تصمیم دارد وارد ایران شود پس این موضوع منتفی است. ما امیدواریم این بازی در ایران برگزار شود چرا که درخواست استرالیا کاملاً غیر منطقی است.
ارمغانی ادامه داد: همانطور که ما با شرایط بسیار سخت به استرالیا رفته و با آن‌ها بازی کردیم، به نظرم منطقی است که استرالیا نیز برای بازی با ایران وارد تهران شود، اما اگر یک درصد فیبا تصمیم گرفت این بازی خارج از ایران باشد قطعا تأثیرات منفی برای ما خواهد داشت چون از برخی امتیازات خود مانند آشنایی با حلقه و سالنی که مدت‌ها با آن بازی کرده‌ایم و همچنین حضور تماشاگران، محروم خواهیم بود.
او در پاسخ به این سوال که اگر استرالیا بر خلاف خواسته فدراسیون جهانی (FIBA) به ایران نیاید چه نتیجه‌ای در جدول مسابقات ثبت خواهد شد؟ اظهار کرد: در آن شرایط نتیجه بازی ۲۰ – صفر به سود ایران ثبت می‌شود و یک امتیاز هم از استرالیا کم خواهد شد. البته من خیلی غیر واقعی می‌بینم که آن‌ها به ایران نیایند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.