تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۲۹
کد خبر : 3850

اردوغان از بازگشت کارمندان سفارت ترکیه در کابل خبر داد

اردوغان از بازگشت کارمندان سفارت ترکیه در کابل خبر داد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ان تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مسیر بازگشت از سفر بوسنی‌ و هرزگووین و مونته‌نگرو در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران اعلام کرد: دو هفته پیش، کارمندان سفارت ما به‌طور موقت در فرودگاه کابل مستقر شدند. روز گذشته آنها دوباره به ساختمان خود در مرکز کابل بازگشتند

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه ان تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مسیر بازگشت از سفر بوسنی‌ و هرزگووین و مونته‌نگرو در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران اعلام کرد: دو هفته پیش، کارمندان سفارت ما به‌طور موقت در فرودگاه کابل مستقر شدند. روز گذشته آنها دوباره به ساختمان خود در مرکز کابل بازگشتند و در آنجا به کار خود ادامه می‌دهند. برنامه‌ها این است که حضور دیپلماتیک در افغانستان را ادامه دهیم.

وی همچنین گفت که تنها خواسته ترکیه درباره افغانستان ایجاد ثبات فوری در این کشور است.

به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری ترکیه تصریح کرد: ما آماده ارائه هر نوع کمکی در این زمینه هستیم. تنها کافی است که طرف افغان نیز همین رویکرد را اتخاذ کند.

اردوغان با بیان اینکه تمامی گزینه‌ها نسبت به شرایط مختلف (درباره کارمندان سفارت در کابل) روی میز است تاکید کرد: اولویت ما امنیت کارمندان کشور است.

رئیس جمهور ترکیه اظهار کرد، باید روند موجود در این کشور را از نزدیک دنبال کرد، اداره‌ این کشور از سوی طالبان و نحوه تشکیل دولت از طرف این سازمان را مدنظر قرار خواهیم داد. ترکیه 20 سال از هر نظر به افغانستان کمک کرده است. تنها درد ما سامان‌یابی هرچه زودتر افغانستان است. ملت افغان دیگر بیش از این نمی‌توانند این بار را بردوش بکشد. ما آماده هر گونه کمک به اتحاد و یکپارچگی افغانستان هستیم. کافی هست که افغانستان این را از ما بخواهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.