تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 10478

ادعای انگلیس درخصوص پایبندی به تعهداتش در برجام

ادعای انگلیس درخصوص پایبندی به تعهداتش در برجام

به گزارش ایسنا، باربارا وودوارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع “اجرای برجام و قطعنامه 2231” مدعی شد: انگلیس نشان داده است که به تعهدات خود ذیل قطعنامه ٢٢٣١ و برجام پایبند بوده است. بنابر گزارش وب سایت رسمی دولت انگلیس، وی در ادامه سخنان خود در این

به گزارش ایسنا، باربارا وودوارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل در نشست شورای امنیت با موضوع “اجرای برجام و قطعنامه 2231” مدعی شد: انگلیس نشان داده است که به تعهدات خود ذیل قطعنامه ٢٢٣١ و برجام پایبند بوده است.

بنابر گزارش وب سایت رسمی دولت انگلیس، وی در ادامه سخنان خود در این نشست با تشکر از دبیرکل سازمان ملل برای ارائه دوازدهمین گزارش خود درباره اجرای قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت گفت: ترجیح ما این است که ایالات متحده به برجام بازگردد و ایران نیز به تعهداتش در این توافق پایبند باشد. ما در وین در حال مذاکره برای رسیدن به این هدف هستیم.

این دیپلمات انگلیس با ادعای اینکه خواسته های ایران در دور جدید مذاکرات حداکثری و فراتر از برجام است، تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و مدعی شد که زمان در حال اتمام است و روند مذاکرات به اندازه کافی سریع پیش نمی رود.

وودوارد بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بدعهدی طرف های اروپایی در اجرای تعهداتشان ذیل این توافق به انتقاد از توسعه ظرفیت های هسته ای کشورمان پرداخت و خاطر نشان کرد که برنامه هسته ای ایران هیچ گاه تا این اندازه پیشرفته نبوده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خصمانه خود با طرح ادعاهایی بی اساس علیه ماهیت برنامه هسته ای ایران از شورای امنیت خواست تا روی اهمیت وضعیت کنونی متمرکز شود و تاکید کرد که اگر ایران به مسیر خود ادامه دهد، مسئول شکست برجام و بروز یک بحران جدی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، مقامات غربی و طرف های اروپایی برجام همزمان با برگزاری دور جدیدی از گفت وگوها در وین با هدف احیای برجام تلاش می کنند با فضاسازی علیه ایران و تکرار ادعاهای واهی خود، هیات مذاکره کننده ایران را برای کوتاه آمدن از خواسته های بر حق خود تحت فشار قرار دهند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امورخارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین در پاسخ به این ادعاها تاکید کرد که رفتار مسئولانه ایران توافق را زنده نگه داشته است.

وی همچنین روز جمعه در توئیتی نوشت: فضاسازی دروغین خارج از اتاق مذاکره نمی تواند خللی در جدیت مذاکره کنندگان در رسیدن به توافقی که از حقوق و منافع ملت ایران صیانت می کند، وارد کند.

دور جدید مذاکرات ایران و ١+٤ با هدف احیای توافق هسته‌ای از روز پنج شنبه در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است. جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.

گفتنی است که هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در چند روز گذشته در حال مذاکره برای اعمال پیشنهادات ایران بر روی پیش‌نویس وین ۶ هستند.

رییس هیات مذاکره‌کننده ایران درباره پیشنهاد ارائه شده از سوی تهران در دور هفتم مذاکرات اظهار داشت: مواضع ما بر اساس توافقی بوده و هست که در سال ۱۳۹۴ میان ایران و ۱+۵ نهایی شد. نکات و ملاحظات و خواسته‌های ما مبتنی بر آن توافق است که مورد قبول دو طرف بوده است. یکی از مسایل اصلی این مذاکره این است که آمریکا که از توافق خارج شده و خواستار ورود مجدد به آن است، شرایط لازم برای این کار فراهم شود. از این رو نمی‌توانیم به آن توافق بی‌توجه باشیم و به نظرم نگاه ما به هیچ وجه حداکثری نبوده و نیست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.