تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
کد خبر : 32501

ادامه توقف صادرات نفت کردستان عراق از ترکیه

ادامه توقف صادرات نفت کردستان عراق از ترکیه

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دو ماه پیش بود که ترکیه به خاطر حکم اتاق بازرگانی بین‌المللی و تعیین جریمه ۱.۵ میلیارد دلاری برای انتقال غیرقانونی نفت کردستان عراق به بازارهای بین‌المللی بدون مجوز بغداد، انتقال این نفت از طریق خط لوله عراق به بندر جیهان را متوقف کرده بود. با گذشت

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دو ماه پیش بود که ترکیه به خاطر حکم اتاق بازرگانی بین‌المللی و تعیین جریمه ۱.۵ میلیارد دلاری برای انتقال غیرقانونی نفت کردستان عراق به بازارهای بین‌المللی بدون مجوز بغداد، انتقال این نفت از طریق خط لوله عراق به بندر جیهان را متوقف کرده بود.
با گذشت دو ماه از این اقدام اما هیچ نشانه‌ای از شروع دوباره جریان نفت در خط لوله کردستان به جیهان به چشم نمی‌خورد.
ترکیه به انتقال غیرقانونی نفت عراق بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ بدون مجوز دولت مرکزی محکوم شده و تا پیش از آن روزانه ۴۵۰ هزار بشکه از نفت این کشور را راهی بازار جهانی می‌کرد.
گفته می‌شود؛ توقف صادرات نفت کردستان از ترکیه تاکنون ۱.۵ میلیارد دلار به دولت این اقلیم ضرر زده است.
از آنجا که کردستان عراق انبارهای نفتی زیادی ندارد، به فاصله چند روز پس از اقدام ترکیه تولید نفت از میادین این اقلیم پایین آمده است.
سخنگوی شرکت گنل انرژی می‌گوید: برداشت روزانه ۵ هزار بشکه نفت از میدان نفتی تق‌تق به‌طور کامل متوقف شده است و از میدان نفتی خورامالی کردستان عراق هم به ۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و این در حالی است که این میدان تا پیش از صادرات نفت از طریق صادرات بیش از ۱۳۵ هزار بشکه در روز تولید نفت داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.