تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 17653

احتمال شکایت فدراسیون کشتی روسیه از IOC به دادگاه عالی ورزش

احتمال شکایت فدراسیون کشتی روسیه از IOC به دادگاه عالی ورزش

به گزارش ایسنا، میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه عنوان کرد این فدراسیون به دلیل محرومیت کشتی گیران روسی از شرکت در مسابقات بین المللی ممکن است به دادگاه عالی ورزش شکایت کند.  در ۲ مارس، اتحادیه جهانی کشتی  به دلیل شرایط اوکراین، ورزشکاران روسیه را از شرکت در مسابقات بین المللی تحت پوشش این

به گزارش ایسنا، میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه عنوان کرد این فدراسیون به دلیل محرومیت کشتی گیران روسی از شرکت در مسابقات بین المللی ممکن است به دادگاه عالی ورزش شکایت کند. 

در ۲ مارس، اتحادیه جهانی کشتی  به دلیل شرایط اوکراین، ورزشکاران روسیه را از شرکت در مسابقات بین المللی تحت پوشش این سازمان محروم کرد. همچنین در بیانیه این سازمان در مورد لغو تمام مسابقات بین المللی برنامه ریزی شده در روسیه گفته شده است.

مامیاشویلی خاطرنشان کرد: زمانی که تمام ارزشهایی که جهان متمدن همیشه به آن افتخار کرده نقض می شود، من چشم انداز رفتن به دادگاه را چندان با فایده نمی‌دانم اما این کار را هم رد نمی‌کنم. صراحتاً، این نژادپرستی آشکار است. من آدم کوچکی هستم، اما به شما توصیه می کنم ما را عصبانی نکنید.  در مورد پذیرش ورزشکاران روسی در مسابقات و مهمتر از همه در مسابقات انتخابی بازی های المپیک تصمیمی عاقلانه بگیرید. حضور در انتخابی المپیک حتی در شدیدترین حالات باید برای همه باقی بماند.

رئیس فدراسیون کشتی روسیه همچنین انتظار دارد که مسابقات کشتی حرفه ای لیگ پادوبنی نه تنها در روسیه، بلکه در خارج از کشور نیز برگزار شود. مامیاشویلی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک کمیته اجرایی را تشکیل خواهیم داد و به همراه علاقمندان برنامه‌های بعدی را در جهت رعایت منافع ورزشکاران و سودآوری اقتصادی انجام خواهیم داد. نمایندگان ورزش ما مستحق کسب درآمد برای حضور خود در رقابت ها هستند و باید مطالبات آنها پرداخت شود. ما سعی خواهیم کرد لیگ پادوبنی را به یک رویداد بین المللی تبدیل کنیم تا نه تنها در خاک روسیه، بلکه در قلمرو کشورهایی که علاقه مند به چنین اقدامی هستند نیز برگزار شود. 

در این مسابقات که  در مسکو برگزار شد کشتی گیرانی از روسیه، بلاروس، هند، ازبکستان، تاجیکستان، آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان، ترکمنستان و همچنین یک ورزشکار از اوکراین حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.