تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 27204

احتمال بارش برف بیش از ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات / کوهنوردان از صعود بپرهیزند

احتمال بارش برف بیش از ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات / کوهنوردان از صعود بپرهیزند

با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کوهستان‌ها اظهار کرد: امروز (۱ دی) سامانه بارشی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود و استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی ادامه داد: این بارش‌ها

با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کوهستان‌ها اظهار کرد: امروز (۱ دی) سامانه بارشی از جنوب غرب کشور وارد می‌شود و استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: این بارش‌ها خفیف است، اما در کوهستان به‌صورت برف خواهد بود و بهتر است در این روز کوهنوردان وسایل زمستانی و مواجهه با برف را همراه داشته باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی روز جمعه (۲ دی) نیز حجم بارش‌ها بسیار سنگین و در ارتفاعات به‌ صورت برف است که بارش برف در ارتفاعات می‌تواند بیش از ۴۰ سانتیمتر نیز باشد.
وی ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات استان لرستان، ایلام و در شمال استان فارس بارش برف خواهیم داشت و درخواست ما از کوهنوردان این است که طی روزهای جمعه و شنبه (۲ و ۳ دی) صعود به ارتفاعات به‌ ویژه ارتفاعات زاگرس را نداشته باشند؛ چرا که بارش برف با کولاک همراه است و خطرات بسیار زیادی دارد.
ضیاییان گفت: روز شنبه نیز در رشته‌کوه البرز واقع در استان تهران، البرز، قزوین و همچنین ارتفاعات مازندران، بارش‌هایی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند شرایط برای کوهنوردی دشوار باشد. بنابراین بهتر است که کوهنوردان در این شرایط جوی به ارتفاعات صعود نداشته باشند.
وزش باد شدید و مه آلودگی در ارتفاعات تهران
مازیار غلامی_ رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران_ نیز در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران اظهار کرد: طی امروز (۱ دی) در نواحی کوهستانی، شرایط نیمه‌ابری تا ابری، پدیده مه در اواخر وقت، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: فردا (۲ دی) آسمانی نیمه‌ ابری و وزش باد و افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات بالادست به صورت برف و در پایین دست به صورت باران خواهد بود.
رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران، افزود: طی روز با گذر زمان و نزدیک شدن به غروب، هوای سرد نفوذ می‌کند و مستقر می‌شود و ما در روزهای شنبه و یکشنبه (۳ و ۴ دی)  بارش برف و باران پراکنده و وزش باد شدید را در ارتفاعات خواهیم داشت.
غلامی در پایان با توجه به وجود سرمای شدید در ارتفاعات و مه‌آلودگی هوا توصیه کرد: کوهنوردان حتما تجهیزات لازم و لباس‌های گرم همراه داشته و مراقب مه آلودگی هوا باشند؛ ‌چراکه مه ممکن است در جهت‌یابی آن‌ها مشکلی ایجاد کند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.