تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 9476

اجرای طرح ویژه مقابله با سرقت/ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک تهران

اجرای طرح ویژه مقابله با سرقت/ کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک تهران

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی پس از حضور در سامانه ۱۹۸ و ارتباط با شهروندان اظهارکرد: امروز شماری از مردم تهران به شکل حضوری و به شکل تلفنی به مرکز ۱۹۷ مراجعه کرده و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرماندهان یگان‌های مختلف پلیس در حوزه های مربوط به پلیس راهور، پلیس اماکن

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی پس از حضور در سامانه ۱۹۸ و ارتباط با شهروندان اظهارکرد: امروز شماری از مردم تهران به شکل حضوری و به شکل تلفنی به مرکز ۱۹۷ مراجعه کرده و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرماندهان یگان‌های مختلف پلیس در حوزه های مربوط به پلیس راهور، پلیس اماکن ، پلیس پیشگیری و … مطرح کرد.

رحیمی اضافه کرد: خوشبختانه در این ملاقات‌ها تصمیمات خوبی اتخاذ شده و تمام تلاش ما بر این بود که باری از دوش مشکلات مردم برداشته شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین درباره توصیه اخیر مقام معظم رهبری پیرامون حل علمی مشکل ترافیک در کلان شهرها و بخصوص تهران اظهارکرد: ما تمام توان خود را می گذاریم تا راهی برای روان سازی ترافیک و عمل به مواردی که از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شد برداریم. البته در مورد ترافیک همان طور که بارها گفته دستگاههای مختلفی دارای مسئولیت هستند.

وی با بیان این که در روزهای اخیر حدود ۴۰۰ نفر ازمأموران پلیس پیشگیری و دیگر پلیس های تخصصی به حوزه مدیریت ترافیکی ورود کرده و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به ماموران راهور کمک می‌کند گفت: طی این روزها با اقدامات انجام گرفته حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی صبحگاهی و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از بار ترافیکی عصر گاهی کاسته شده استکه البته امیدواریم مردم نیز همکاری بیشتری با ما داشته باشند و دیگر دستگاهها نیز به وظایف خود عمل کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ پرسشی درباره ساماندهی معتادان متجاهر در تهران نیز اشاره کرد و گفت: بین ۷ تا ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح پایتخت داریم که باید ظرفیت برای پذیرش و نگهداری از آنها و همچنین بازپروریشان فراهم شود.

وی ادامه داد: پلیس حتی مسئولیتی قانونی برای جمع آوری معتادان متجاهر ندارد؛ اما ما این افراد را جمع می کنیم و همان طور که بارها  گفته شده طی مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت می توانیم این افراد را جمع آوری کنیم اما یکی از مسائل مهم محل نگهداری آنان است و لازم است که دیگر دستگاهها در این زمینه به وظایف خود عمل کرده و اقداماتی را انجام دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در پاسخ به پرسشی درباره افزایش کلانتری ها در تهران نیز گفت: موضوع افزایش کلانتری ها مصوبه شورای عالی امنیت کشور است و بنا بود که از ۱۱ سال پیش حداقل ۴۰ کلانتری در تهران به بهره برداری برسد. اما متاسفانه اقدام قابل ذکری دراین خصوص انجام نشده است.

رحیمی از شهرداری تهران ، استانداری تهران، وزارت راه و مسکن و شهر سازی و دیگر دستگاهها خواست تا به کمک نیروی انتظامی آمده و اقدامات اثر گذاری را در این خصوص انجام دهد.

رحیمی درباره مقابله با سرقت در تهران نیز گفت: بیش از دو هفته است که طرح ویژه ای برای مقابله با سرقت در تهران آغاز شده و ۱۴۰ اکیپ ویژه از سوی پلیس پیشگیری برای همین امر اختصاص یافته و فعال است.

وی ادامه داد: در نتیجه اقدامات انجام شده در این طرح، سرقت منزل در هفته گذشته نسبت به هفته قبل تر آن فاحشی ۳۳ درصدی داشته که این نشان می دهد طرح نتیجه بخش بوده است.

انتهای پیام  

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.