تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کد خبر : 2650

اجرای دستورالعمل ها و حمایت از کادر درمان

اجرای دستورالعمل ها و حمایت از کادر درمان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ بابک دین پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی

به گزارش خبرگزاری مهر؛ بابک دین پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مبارزه با کرونا, وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، رئیس جمعیت هلال احمر و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواستار پیگیری اجرای بند (۱) مصوبات هشتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

گفتنی است در بند (۱) مصوبات آخرین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا آمده است:
مفاد بند (۱) مصوبات:
“١- اجرای دستورالعمل ها وحمایت از کادر درمان:
١-١- ایجاد عزم همگانی و ملی و اقناع افکار عمومی با تبیین واقعیت های موجود در کشورهای مختلف جهان با بهره گیری از فضای رسانه‌ای کشور و گروه‌های مرجع، برای همراهی و همکاری هرچه بهتر جهت اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی.
٢-١- پرداخت معوقات و مطالبات کادر بهداشت و درمان به صورت ویژه و با قید اولویت با تأمین اعتبار از ناحیه سازمان برنامه و بودجه و سهم دانشگاه‌ها از محل خدمات بیمه‌ای.
٣-١- پیگیری ترمیم منابع انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت های هلال احمر، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی بسیج با همکاری بین بخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر، ستاد کل نیروهای مسلح و بسیج.
۴-١- تسریع در اجرای واکسیناسیون عمومی با افزایش واردات و تولید و کوتاه کردن فرایند انجام کار، به گونه‌ای که واردات ۶۰ میلیون دوز واکسن در اسرع وقت انجام شود.
۵-١- داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی بین داروخانه‌های بیشتری توزیع شود، به گونه‌ای که مردم در ۴۸ ساعت آینده و بعد از آن بتوانند بدون دغدغه و بدون تشکیل صف داروهای مورد نیاز را تهیه نمایند.
۶-١- سازمان‌ها، ادارات، اصناف و تمام بخش‌های دولتی و خصوصی ساز و کار لازم برای کاهش مراجعات مردمی را با بهره‌گیری از فضای دیجیتال عملیاتی و اجرایی نمایند.
٧-١- اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تعطیلی تجمعات و… به صورت جدی پیگیری و با قاطعیت اجراء و نظارت شود.
٨-١- اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مسلح و بسیج با جدیت پیگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.