تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 10656

اتحاد خبرنگاران شیرازی، الگویی برای اهالی رسانه

اتحاد خبرنگاران شیرازی، الگویی برای اهالی رسانه

سرمربی مس رفسنجان که از یک روز پیش از دیدار با فجرسپاسی، در شیراز حاضر بود، به کنفرانس خبری پیش از بازی که در تمام لیگ های حرفه ای دنیا مرسوم است، بی اعتنایی کرد. به همین دلیل، خبرنگاران شیرازی در اقدامی هماهنگ که مسبوق به سابقه هم نبود، تصمیم به تحریم کنفرانس خبری پس

سرمربی مس رفسنجان که از یک روز پیش از دیدار با فجرسپاسی، در شیراز حاضر بود، به کنفرانس خبری پیش از بازی که در تمام لیگ های حرفه ای دنیا مرسوم است، بی اعتنایی کرد. به همین دلیل، خبرنگاران شیرازی در اقدامی هماهنگ که مسبوق به سابقه هم نبود، تصمیم به تحریم کنفرانس خبری پس از بازی این مربی گرفتند.

رفتار خبرنگاران شیرازی یادآور این موضوع بود که سِمَت افراد، تعیین کننده برتری آنها به یکدیگر نیست. همانطور که شغل یک نفر مربیگریست و باید وظایف خود را طبق اصول تعریف شده انجام دهد، خبرنگاران هم باید بتوانند وظایف محوله خود را آنطور که مطلوب است، انجام دهند. محمد ربیعی با رفتار خود باعث خلل در کار خبرنگاران و اتلاف وقت آنها شد، بنابراین کمترین حق خبرنگاران شیرازی، این بود که صدای اعتراض خود را به گوش او و اهالی فوتبال برسانند و این کار نیز با نهایت احترام و پس از خوش آمد گویی و ارائه توضیح به وی، انجام شد.

متاسفانه احترام خبرنگاران در فوتبال ایران آنچنان که باید و شاید حفظ نشده و یک چیزهایی در این زمینه باید مورد بازنگری قرار گیرد. همانطور که اشاره شد، خبرنگاران بر اساس شغل و وظیفه خود می بایست بتوانند به بهترین نحو و با بهترین شرایط، کار خود را انجام دهند اما کدام شرایط مطلوب برای آنها فراهم است و چه میزان برخورد حرفه ای از سوی اهالی فوتبال با آنها انجام می شود؟

بارها شاهد بوده ایم که در برنامه های ورزشی، مربیان و بازیکنان با لحن ناخوشایندی علیه سوالات خبرنگاران موضع گیری می کنند، اما آیا کسی به این فکر کرده که این برخوردها با چه حقی صورت می گیرد؟ تمامی اهالی فوتبال در هر سمتی موظفند پاسخگوی رسانه ها باشند و بی احترامی از سوی آنها باید با برخورد جدی از سوی رسانه ها مواجه شود. اتفاقی که تا کنون کمتر شاهد آن بوده ایم، اما حرکت خبرنگاران شیرازی می تواند به الگویی برای سایر اهالی رسانه تبدیل شود.  تلاشی برای احقاق حق و جلوگیری از تداوم بی احترامی اهالی فوتبال به رسانه ها.

محمد ربیعی که از برخورد بی سابقه خبرنگاران شیرازی شوکه شده بود، جمله ای را به زبان آورد که حرکت این اهالی رسانه را تایید می کند. وی گفت : پیش از این هم شاهد بوده ایم که مربیان در سالن کنفرانس حاضر نشده اند اما کسی چنین حرکتی را در قبال آنها انجام نداده!

سرمربی مس ناخواسته این نکته را متذکر می شود که بی تفاوتی رسانه ها به چنین بی احترامی هایی، باعث تداوم و تکرار این رفتارها شده است. اما احتمالا این آخرین باریست که چنین رفتاری از وی سر می زند!

بازتاب رسانه ای حرکت خبرنگاران شیرازی در برنامه های پربیننده فوتبالی نیز تلنگری برای تمامی اهالی فوتبال بود. آنها باید این نکته را بپذیرند که اگر در فوتبال حرفه ای فعالیت دارند، مانند سایر نقاط دنیا موظف به پاسخگویی و احترام به مردم و در نتیجه به رسانه ها – به عنوان تنها پل ارتباطی بین این دو قشر – می باشند. از طرف دیگر، اتحاد خبرنگاران شیرازی در قبال این موضوع و خالی نکردن پشت یکدیگر، نکته امیدبخش دیگری بود که پیش از این کمتر شاهد آن بوده ایم و می تواند گامی بلند جهت ارتقای سطح کیفی کار این قشر فرهیخته و سالم، در فوتبال کشور باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.