تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 20042

اتحادیه اروپا واردات طلا از روسیه را هم تحریم‌ می‌کند

اتحادیه اروپا واردات طلا از روسیه را هم تحریم‌ می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که تحریم‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه کرملین را تشدید کنیم، آنها را به طور مؤثرتری اعمال کنیم و تا ژانویه ۲۰۲۳ آنها را تمدید کنیم. در این بیانیه منسوب به فون در لاین آمده

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: بنابراین، ما پیشنهاد می‌کنیم که تحریم‌های سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه کرملین را تشدید کنیم، آنها را به طور مؤثرتری اعمال کنیم و تا ژانویه ۲۰۲۳ آنها را تمدید کنیم.

در این بیانیه منسوب به فون در لاین آمده است: بسته امروز تحریمها ممنوعیت جدیدی را که شامل واردات طلای روسیه می‌شود معرفی می‌کند و در عین حال کنترل‌های ما در حوزه استفاده دوگانه و صادرات مربوط به فناوری‌های پیشرفته را تقویت می‌کند. این کمیسون با انجام این کار سبب می‌شود تحریم‌های اتحادیه اروپا با تحریمهای اعمال شده از سوی شرکای گروه هفت هر چه بیشتر همسو شوند. همچنین این بسته الزامات در حوزه گزارش‌دهی را تقویت کرده تا به موجب آن روند انسداد دارایی از جانب اتحادیه اروپا تشدید شود.

در بیانیه کمیسیون اروپا تصریح شد: این بسته همچنین تاکید می‌کند که تحریم‌های اتحادیه اروپا به هیچ وجه تجارت محصولات کشاورزی بین کشورهای ثالث و روسیه را هدف قرار نمی‌دهد. به همین ترتیب، متن مربوطه دامنه دقیق برخی تحریم‌های مالی و اقتصادی را روشن می‌کند. در نهایت پیشنهاد می‌شود تحریم‌های کنونی اتحادیه اروپا به مدت شش ماه تا بررسی بعدی در پایان ژانویه ۲۰۲۳ تمدید شود.

این تصمیم اکنون باید توسط شورای اتحادیه اروپا تایید شود و انتظار می‌رود تا پایان ماه ژوئیه این تایید رخ دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.