تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
کد خبر : 21996

آیا خرید نخ ابریشم به صورت آنلاین امکان پذیر است؟

آیا خرید نخ ابریشم به صورت آنلاین امکان پذیر است؟

برای اینکه بتوانیم بر روی نخ ابریشم قیمت بگذاریم باید عوامل بسیاری را در نظر بگیریم که قطعا در ادامه مطالب بیان خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید. نوع نخ یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری می باشد که چون در انواع گوناگون با ضخامتهای متنوع در بازار وجود دارند بر اساس

برای اینکه بتوانیم بر روی نخ ابریشم قیمت بگذاریم باید عوامل بسیاری را در نظر بگیریم که قطعا در ادامه مطالب بیان خواهیم نمود، پس با ما همراه باشید.

نوع نخ یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری می باشد که چون در انواع گوناگون با ضخامتهای متنوع در بازار وجود دارند بر اساس آنها نیز قیمت گذاری می شوند و جالب است بدانید که به طبع این مورد، قیمت پارچه ای که با هر نوع نخ تولید شده است مثل ترمه ابریشم اصل نیز بستگی مستقیم به قیمت نوع نخ به کار رفته در آن دارد.

شما می توانید از سایتهای معتبر نظیر سایت آراد برندینگ که این نخها را عرضه می نمایند قیمت روز آنها را پرسیده و اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایید.

همانطور که می دانید نخهای خام چون هزینه ای برای رنگ شدن آن در نظر نگرفته شده است از قیمت پایینتری نسبت به نخهای رنگ شده برخوردار می باشد که در رنگرزی ها رنگ شده اند.

البته لازم به ذکر می باشد که حتی نوع رنگ نمودن آنها نیز بر کیفیت نخها تاثیر گذاشته و قیمتهای متنوعی نسبت به انواع دیگر داشته اند پس قیمت این نخها بر اساس کیفیت، نوع رنگ، ضخامت نخ و غیره دارد.

نخ ابریشم

تا اینجای مطالب در مورد نخ ابریشم صحبت کرده ایم اما نگفته ایم دقیقا از چه ویژگیهایی برخوردار می باشند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

این نخها استفاده های گوناگونی از آنها می شود و در تولید انواع پارچه و دوخت لباسهای مجلسی مانند لباس مجلسی زنانه گیپور سعی می نمایند از این نخها استفاده کنند زیرا مقاومت بالایی دارد و از دوام زیادی نیز برخوردار می باشد.

بهتر است بگوییم مقاومت این نخها در حدی می باشد که در برابر فشار و کشش با دوام می باشد و با اجسامی که نسبتا تیز می باشند به راحتی پاره نمی شوند.

برای تولید این نخها از بهترین دستگاه ها استفاده می شود که بسیار پیشرفته نیز می باشند و باعث نمی شود که از کیفیت این نخها ذره ای کم شود در هنگام خرید نخ ابریشم یه ضخامت آن دقت کنید این نخها از ضخامت بسیار مناسبی برخوردار می باشند و طبق استانداردهای موجود تولید می شوند.

نخهای ابریشم در برابر کشش بسیار مقاوم می باشند و به راحتی فرسوده نمی شوند و به همین دلایل یک محصول صادراتی گران شناخته شده است که در بسته بندیهای زیبا و برای دوخت پارچه هایی مانند پارچه داکرون ابریشمی و مانند آن به خارج از کشور صادر شده و تجارت خوبی نیز در این زمینه صورت می گیرد.

نخ ابریشم ضخیم

یکی از کهن ترین الیاف ابریشم می باشد و نخ ابریشم طبیعی و پارچه نخی پنبه ای از این نوع پارچه به دست می آید که اصل و ضخیم می باشد همانطور که می دانید ابریشم به کشور چین باز می گردد اگر شما نیز جز افرادی هستید که به پارچه ها و لباس های ابریشمی علاقه داریم در این مقاله همراه ما باشید تا آن را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه پیدایش ابریشم بسیار جالب است یک روز که یکی از ملکه های چین در حال نوشیدن چای بود پیله ای در ظرف او افتاد و چنان به نظر او زیبا آمد که دستور داد تا به پرورش کرم ابریشم و تولید نخ از آن بپردازند همانطور که می‌دانید چینیها در بسیاری از صنایع پیشرفت کرده اند و رمز و راز خود را از دیگر کشورها پنهان می کنند که درباره ی تولید پارچه‌های ابریشمی نیز به این گونه بوده است.

پس از آن افراد ثروتمندان از نخ ابریشم ضخیم برای پوشاک خود استفاده می کردند و پس از مدتی به دلیل درخشش خیره کننده آن به یک پارچه محبوب و گران قیمت در اختیار عموم مردم قرار گرفت و در این زمینه بازرگانیهای بسیاری از چین به سراسر کشور انجام می گرفت در کتابهای دوران مدرسه نام جاده ابریشم را به وفور شنیده و شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که دلیل نامگذاری آن چیست و از کجا منشا گرفته است.

همانطور که گفتیم پیدایش و ابداع پارچه های ابریشمی از چین آغاز شد و این سرآغازی برای تجارت چین به تمام جهان شد که مسیر آن به جاده ابریشم معروف شده است در این مسیر کالاهای گران قیمتی داد و ستد می شد و از آنجا که ابریشم از گرانبها ترین آنها بود این جاده به نام آن نامگذاری شد در آن زمان ابریشم از بها و قیمت بسیار زیادی حتی بالاتر از طلا برخوردار بود و با پیدایش ابریشم تحول عظیمی در تجارت به وقوع پیوست درخت توت از جمله عواملی که کرم ابریشم بر روی آن پیله می کرد و این محصول ارزشمند به دست می آمد که این ناحیه در آن زمان مختص به چین بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.