تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر : 7634

آموزش «مقابله با خودکشی» به ماموران کلانتری/ دستگیری ۴۷۰ مجرم حرفه‌ای تحت تعقیب

آموزش «مقابله با خودکشی» به ماموران کلانتری/ دستگیری  ۴۷۰ مجرم حرفه‌ای تحت تعقیب

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای در نشست خبری که ظهر امروز در مقر ستاد پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد ، گفت: پلیس پیشگیری در زیر مجموعه های مختلف به شکل شبانه روزی خدمات مختلفی را به مردم ارائه می دهد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰

به گزارش ایسنا، سرهنگ جلیل موقوفه ای در نشست خبری که ظهر امروز در مقر ستاد پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد ، گفت: پلیس پیشگیری در زیر مجموعه های مختلف به شکل شبانه روزی خدمات مختلفی را به مردم ارائه می دهد به طوری که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰ طرح مختلف در سطح محلی و شهر تهران به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا امروز مجموعا ۱۲۹ طرح امنیت و آرامش، هفت طرح رعد، سه طرح صاعقه و یک طرح مشترک با پلیس آگاهی اجرا شده و مابقی طرح ها نیز جزء طرح های محلی و موضوعی بوده است.

وی با بیان اینکه عملیات های پلیس پیشگیری بر مبنای تحلیل جغرافیایی جرم درشهر انجام می شود گفت: حضور در مترو، پارک ها، کوهستان، تفرجگاهها و حضور در سطح محلات و …. از ماموریت های پلیس پیشگیری است.

موقوفه ای در ادامه به آمار عملکرد پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت: آنچه اشاره می کنم صرفا اقداماتی است که در پلیس پیشگیری انجام شده و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۱۲ هزار و ۸۸۰ خرده فروش مواد مخدر را دستگیر کرده  و ۲۴ هزار و ۷۰۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد مراکز بازپروری معرفی شده است.

وی با بیان این که از این افراد ۸۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است گفت: کشف این مواد نه به شکل محموله ای بلکه به شکل گرم به گرم و سانت به سانت بوده و مجموع آن به ۸۳۰ کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۰ تن از ارازل و اوباش نیز دستگیر شده است گفت: در حوزه وقوع سرقت نیز شاهد افزایش هفت درصدی کشفیات وقوع سرقت در مجموعه پلیس پیشگیری بودیم در مجموعه جرایم نیز بنابر آماری که سردار رحیمی اعلام کردند سهم تهران از  از ۲۹.۵ درصد در چهار سال گذشته به ۱۹.۵ درصد در سال جاری رسید.

وی از راه اندازی «قرارگاه جلب» در مجموعه پلیس پیشگیری خبر داد و گفت: این قرارگاه برای دستگیری مجرمین حرفه ای تشکیل شده که حکم جلبشان صادر شده اما به دلیل متواری بودن و …، امکان دستگیریشان وجود نداشت. از زمان فعالیت این قرارگاه ۴۷۰ مجرم حرفه ای که تحت تعقیب بودند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ به موضوع تعالی رفتار ماموران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری میزان شکایت از پلیس پیشگیری ۸۶ درصد کاهش داشته است که این نشان دهنده اجرای موفقیت آمیز طرح «تعالی رفتار» در مجموعه پلیس پیشگیری است. البته اگر خدایی نکرده رفتار نامناسبی از سوی همکارانم با شهروندان شده باشد از مردم عذرخواهی می کنم که البته مردم بدانند این موارد به دلیل حجم بالای کار و سختی های کار است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از مراجعه بیش از یک میلیون نفر به کلانتری ها طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: طی همین مدت یک میلیون و ۴۹۷ ماموریت از سوی واحدهای ۱۱۰ مرتبط با پلیس پیشگیری در پایتخت اجرا شده است، به طور میانگین بین ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ ماموریت روزانه از سوی پلیس پیشگیری در تهران اجرا می شود.

موقوفه ای شمار پرونده های تشکیل شده در مجموعه کلانتری ها را ۳۷۱ هزار و ۱۴۰ مورد از ابتدای سال جاری تاکنون اعلام کرد و گفت: همچنین ۸۴ درصد از پرونده های انجام شده به دوایر اجتماعی منجر به صلح و سازش شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور پلیس در موارد اقدام به خودکشی اظهار کرد: موارد زیادی از خودکشی با حضور همکارانمان جلوگیری شده است آموزش مقابله و نحوه منصرف کردن افراد از این اقدام جزو آموزش هایی است که به ماموران ما داده می شود.

موقوفه ای درباره ی میانگین زمان ماموریت های پلیس ۱۱۰ نیز گفت: زمان استاندارد میانگین ۱۵ دقیقه است اما در تهران میانگین حدود ۷ دقیقه است و البته با تاکیدات سردار فرمانده انتظامی تهران بزرگ این عدد کمتر نیز شده است.

موقوفه ای در پایان از زحمات سرهنگ وحید سلطانی معاون اجتماعی پلیس پیشگیری فاتب که به عنوان مدیر کل حراست و نظارت میراث فرهنگی منصوب شده و نیز اقدامات سروار محمدجواد اینانلو در دایره اطلاع رسانی پیشگیری تقدیر کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.