تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 15411

آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار دیگر تجهیزات امنیتی در اختیار اوکراین می‌گذارد

آمریکا ۳۰۰ میلیون دلار دیگر تجهیزات امنیتی در اختیار اوکراین می‌گذارد

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، این کمک‌های آمریکا شامل سیستم‌های موشکی هدایت شونده لیزری، پهپاد، خدمات تصویری ماهواره‌های تجاری، خودروهای زرهی هام.وی، دوربین‌های دید شب، مسلسل و اقلام درمانی می‌شود. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: این اعلام بیانگر آغاز پروسه پیمانکاری برای تهیه قابلیت‌های جدید برای نیروهای

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، این کمک‌های آمریکا شامل سیستم‌های موشکی هدایت شونده لیزری، پهپاد، خدمات تصویری ماهواره‌های تجاری، خودروهای زرهی هام.وی، دوربین‌های دید شب، مسلسل و اقلام درمانی می‌شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: این اعلام بیانگر آغاز پروسه پیمانکاری برای تهیه قابلیت‌های جدید برای نیروهای مسلح اوکراین خواهد بود.

با این حساب از حدود پنج هفته پیش که جنگ در اوکراین آغاز شده کمک آمریکا به اوکراین به ۱.۶ میلیارد دلار رسیده است.

در همین حال روز جمعه وزارت بازرگانی آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ۱۲۰ سازمان و نهاد در صنایع دفاعی هوا و فضا و دریایی روسیه و بلاروس اعلام کرد.

جینا رامینودو، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین روسیه و اقتصادش را در جهان تجارت منزوی کرده و تصمیم این وزارتخانه برای تحریم‌های تازه به این انزوا خواهد افزود.

هم‌چنین براساس گزارش‌ها، آمریکا در پاسخ به خواسته اوکراین تجهیزات حفاظت شخصی در مقابل حمله شیمیایی برای نیروهای نظامی این کشور فرستاده است.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با پولیتیکو تایید کرده است که واشنگتن تجهیزاتی را با قابلیت نجات جان افراد به اوکراین فرستاده است.

این تجهیزات عموما شامل ماسک ضد گاز، لباس‌های مقاوم دربرابر حملات شیمیایی و میکروبی و نیز رادیو اکتیو است.

مشخص نیست که اندازه محموله‌های ارسالی به اوکراین چقدر است اما سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته است ارسال این کمک‌ها امنیت و آمادگی داخلی آمریکا را به خطر نخواهد انداخت.

مسکو و غرب در هفته‌های گذشته یکدیگر را متهم کرده‌اند که قصد حمله شیمیایی به طرف مقابل دارند. مقام‌های آمریکایی نگرانند که روسیه در صدد طراحی حمله‌ای شیمیایی با هدف مقصر نشان دادن اوکراین به عنوان عامل حمله باشد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.