تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 18938

آمریکا پیش از سفر بایدن، برای بهبود وجهه محمد بن سلمان تلاش می‌کند

آمریکا پیش از سفر بایدن، برای بهبود وجهه محمد بن سلمان تلاش می‌کند

به گزارش ایسنا، سایت اینتلیجنس آنلاین اعلام کرد: آمریکا با کم شدن تنش‌ها میان واشنگتن و ریاض برای بهبود وجهه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از طریق انجمن جهان اسلامی MWL و شرکت مشاوره‌ای جهانی BRG قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان تلاش می‌کند. هدف از این اقدام کاهش تنش‌ها میان

به گزارش ایسنا، سایت اینتلیجنس آنلاین اعلام کرد: آمریکا با کم شدن تنش‌ها میان واشنگتن و ریاض برای بهبود وجهه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از طریق انجمن جهان اسلامی MWL و شرکت مشاوره‌ای جهانی BRG قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان تلاش می‌کند. هدف از این اقدام کاهش تنش‌ها میان ولیعهد عربستان و بایدن است.

شرکت BRG به نفع بحرین، آذربایجان، اقلیم کردستان عراق و وزارت دارایی سومالی کار کرده است. احتمالا این شرکت با چالش سختی برای اصلاح دیدگاه افکار عمومی آمریکا در قبال محمد بن سلمان که وجهه وی به دلیل ترور جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی مخدوش شده بود، مواجه شود.

انجمن جهان اسلام از طریق مطرح کردن چشم انداز میانه‌رویی از اسلام که ریاض آن را تبلیغ می‌کند برای بهبود وجهه محمد بن سلمان تلاش می‌کند. هدف این انجمن هموار کردن مسیر برای همکاری طولانی مدت بعد از سفر بایدن به عربستان است.

اخیرا شبکه سی ان ان اعلام کرد، مسئولان ارشد آمریکایی به عربستان اعلام کرده‌اند که آمریکا آماده بهبود روابط میان این دو کشور و عبور از پرونده جمال خاشقجی برای اصلاح روابط با هم پیمان اصلی در خاورمیانه است.

ریاض و واشنگتن پشت پرده برای ازسرگیری مذاکرات دوجانبه که قرار است اواسط ژوئیه با سفر بایدن به جده برگزار شود، تلاش می‌کنند. اولین گام در این راستا ۱۷ آوریل در زمان سفر ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا”سیا” برداشته شد.

این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی نگران سفر بایدن به عربستان هستند. تیم کین، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که این سفر اقدام بسیار بدی است.

 فعالان نیز سفر بایدن به عربستان را تسلیم شدن شرم‌آور می‌دانند.

از سوی دیگر برت مک‌گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی و آموس هوکشتاین، فرستاده وزارت خارجه در امور انرژی بین المللی تماس‌ها را با مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان و عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان افزایش داده‌اند.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان در ماه مه به واشنگتن سفر و با مسئولان پنتاگون و فرماندهی مرکزی آمریکا برای دستیابی به موشک‌های پاتریوت و سامانه دفاعی تاد دیدار کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.