تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 32802

آمریکا دفتر دیپلماتیک قطب شمال تاسیس می‌کند

آمریکا دفتر دیپلماتیک قطب شمال تاسیس می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور قصد تاسیس شمالی‌ترین دفتر دیپلماتیک خود را در شهر ترومسو در شمال نروژ در نزدیکی قطب شمال را دارد. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که همکاری بین کشورهای حوزه شمالگان زمین به دلیل حمله روسیه به

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور قصد تاسیس شمالی‌ترین دفتر دیپلماتیک خود را در شهر ترومسو در شمال نروژ در نزدیکی قطب شمال را دارد.
این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که همکاری بین کشورهای حوزه شمالگان زمین به دلیل حمله روسیه به اوکراین آسیب دیده است.
اهمیت استراتژیک این منطقه با تداوم روند آب شدن یخهای آن و گشایش مسیرهای جدید کشتی رانی بیشتر شده و کشورهای دیگر با هدف بهره برداری از منابع طبیعی بکر، به آن جذب می‌شوند.
بلینکن بعد از یک نشست دو روزه وزرای امور خارجه ائتلاف ناتو در شهر اسلو به خبرنگاران گفت: من اعلام می‌کنم آمریکا با هدف تعمیق تعامل ما در شمالی‌ترین نقطه زمین یک دفتر دیپلماتیک را در شهر ترومسو افتتاح خواهد کرد.
او اظهار کرد:‌ “وجود این دفتر دیپلماتیک ما در شهر ترومسو یک قابلیت واقعی برای داشتن جای پای دیپلماتیک در بالای مدار شمالگان است.”
بر اساس اعلام سفارت آمریکا در شهر اسلو، این دفتر دیپلماتیک تنها یک دیپلمات داشته و “اواخر سال جاری میلادی” افتتاح می‌شود. طبق اعلام این سفارتخانه، آمریکا پیش از این تا سال ۱۹۹۴ دفتری در شهر ترومسو داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.