تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 26200

آمریکا آثار تاریخی قاچاق را به ترکیه پس داد

آمریکا آثار تاریخی قاچاق را به ترکیه پس داد

به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، شش مجسمه باستانی که از شهرهای تاریخی ترکیه، غیرقانونی به ایالات متحده آمریکا منتقل شده بودند، اخیرا به ترکیه تحویل داده شدند و در جریان مراسمی در موزه «آنتالیا» به نمایش گذاشته شدند. این اشیاء تاریخی ماه گذشته، با همکاری وزارت فرهنگ ترکیه و مقام‌های ایالات متحده آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از آرت‌نیوز، شش مجسمه باستانی که از شهرهای تاریخی ترکیه، غیرقانونی به ایالات متحده آمریکا منتقل شده بودند، اخیرا به ترکیه تحویل داده شدند و در جریان مراسمی در موزه «آنتالیا» به نمایش گذاشته شدند.
این اشیاء تاریخی ماه گذشته، با همکاری وزارت فرهنگ ترکیه و مقام‌های ایالات متحده آمریکا به این کشور تحویل داده شد.
به گفته وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، دولت این کشور ۵۰ سال در جست‌وجوی این آثار تاریخی گمشده بود.
«ژاله اینان»، که نخستین باستان‌شناس زن ترکیه محسوب می‌شود و در سال ۲۰۰۱ درگذشته است، نخستین فردی بود که تلاش کرد اصالت این شش اثر تاریخی را ثابت کند. تحقیقات این باستان‌شناس تا حد زیادی در بازگشت این اشیاء تاریخی مؤثر بود، اما برای استرداد آن‌ها کافی نبود و تحقیقات تکمیلی چند روزنامه‌نگار و مقام‌های واحد قاچاق آثار تاریخی دادستانی منهتن، در نهایت به بازگشت این آثار تاریخی به ترکیه منجر شد.
واحد قاچاق آثار تاریخی دادستانی منهتن در یک دهه اخیر بیش از چهار هزار و هشتصد اثر تاریخی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار را توقیف کرده است.
آثار تاریخی که اخیرا به ترکیه بازگردانده شده‌اند، یک مجسمه برنز بزرگ از «لوسیوس وروس»، امپراتور روم متعلق به قرن اول یا دوم میلادی،‌ مجسمه‌های «آتیس» و «آپولو» متعلق به اوایل دوران رومی، یک مجسمه متعلق به اوایل عصر برنز،‌ یک کتیبه سفالین متعلق به دوران فریگیه‌ها و بخش‌هایی از یک ستون باستانی را شامل می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.