تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 32123

آمریکایی‌ها از دست شمشیربازان ایران فرار کردند!

آمریکایی‌ها از دست شمشیربازان ایران فرار کردند!

علیرضا پور سلمان در گفتگو با ایسنا درباره کسب مدال برنز جام جهانی شمشیربازی مادرید توسط سابریست‌های ایران بیان کرد: مسابقات سنگین بود و همه تیم ها با تمام قوا آمده بودند، دیگر نمی‌توان گفت که فلان تیم ضعیف است چون همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند. در این جام‌جهانی شاهد بودیم که تیم مجارستان در رقابت

علیرضا پور سلمان در گفتگو با ایسنا درباره کسب مدال برنز جام جهانی شمشیربازی مادرید توسط سابریست‌های ایران بیان کرد: مسابقات سنگین بود و همه تیم ها با تمام قوا آمده بودند، دیگر نمی‌توان گفت که فلان تیم ضعیف است چون همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند. در این جام‌جهانی شاهد بودیم که تیم مجارستان در رقابت با ژاپن بازی سختی داشت تا پیروز شد. ملی‌پوشان ما هم کار بزرگی کردند و می‌توان گفت با نتیجه‌ای که به دست آمد، در سابر دنیا ساختارشکنی شد.
*سابریست‌ها با فشار زیاد مقابل آمریکا بازی کردند
پورسلمان در مورد شکست ایران مقابل آمریکا در نیمه نهایی جام جهانی گفت: آمریکایی ها از دست ما فرار کردند. ما بعد از مسابقه گرجستان، ۱۵ دقیقه بیشتر فرصت برای بازی با آمریکا نداشتیم. در بازی با کانادا هم دستگاه خراب شده بود و مسابقات به تاخیر افتاد، از همین رو ملی‌پوشان با فشار خیلی زیادی با آمریکا بازی کردند. امیدوارم همین نتیجه خوب را در قهرمانی آسیا و جهان تکرار کنیم تا بتوانیم راه را برای کسب سهمیه المپیک هموار کنیم. ما امتیاز خیلی خوبی را در این جام جهانی کسب کردیم اما هنوز تا کسب سهمیه المپیک خیلی راه داریم.

*هر مسابقه یک چالش جدید است
رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مدالی که تیم شمشیربازی سابر ایران در جام‌جهانی گرفت، با آرامش خاطر بیشتری در قهرمانی آسیا و جهان شرکت می‌کند؟ تاکید کرد: مسابقات قهرمانی آسیا و جهان سنگین است و باید بپذیریم با هر تیمی که بازی داریم یک چالش جدید است. همه تیم‌ها از جمله چین، ژاپن و ازبکستان قوی شده‌اند. تیم ایران توانست قدم اول را محکم بردارد اما هر مسابقه چالش خود را دارد و تا زمانی که سهمیه المپیک را نگیریم و در نهایت منجر به کسب مدال المپیک نشود، این فشار را داریم.
*سرمایه گذاری روی سابر دختران و اپه مردان را ادامه می‌دهیم
پورسلمان درباره‌ی اینکه تنها یک سهمیه اپه دختران به تیم سابر مردان برای بازی های آسیایی اضافه شد، گفت: ستاد عالی بازی ها، نتیجه بازی‌های کشورهای اسلامی و نتایج تیم ها را در نظر گرفت. اگر دختران سابر و اپه مردان اعزام نشوند، سرمایه‌گذاری را که روی این تیم ها شروع کرده‌ایم را ادامه خواهیم داد.
بیشتر بخوانید:
درخشش شمشیربازان ایرانی با کسب مدال برنز جام جهانی
شمشیربازی ایران فینالیست جام‌جهانی نشد
صعود تیم سابر ایران به نیمه نهایی جام‌جهانی با درخشش باهر
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.