تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 9096

آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی

آمار بالای حوادث پرتلفات ترافیکی

به گزارش ایسنا مجتبی خالدی در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که در مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت صورت می گیرد، اظهار کرد: این مرکز از سال ٨۴ آغاز به کار کرده است. وی با اشاره به تاریخچه ای از این مرکز اظهار کرد: مرکز هدایت عملیات بهداشت روزانه ٧۴ حادثه مهم را ثبت

به گزارش ایسنا مجتبی خالدی در جمع خبرنگاران درباره اقداماتی که در مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت صورت می گیرد، اظهار کرد: این مرکز از سال ٨۴ آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه ای از این مرکز اظهار کرد: مرکز هدایت عملیات بهداشت روزانه ٧۴ حادثه مهم را ثبت می کند. این حوادث یا بیش از پنج مصدوم یا بیش از سه کشته دارد. البته عدد خیلی بالا است و تقریبا نیمی از این حوادث ترافیکی است. این نشان می دهد که کشور باید مقداری در خصوص حوادث ترافیکی بیشتر فکر کند. این امکان که پشت سر هر اتوبوس یک آمبولانس اعزام کنیم وجود ندارد و در حال حاضر شرایط به گونه ای است که روزانه یک واژگونی اتوبوس یا یک سانحه برای اتوبوس را شاهد هستیم.

خالدی ادامه داد: علیرغم اینکه رانندگان اتوبوس، رانندگان حرفه ای هستند و باید کمترین تلفات را در این حوادث داشته باشیم اما می‌بینیم که آمار نگران کننده است و یکی از مطالبات سازمان اورژانس کشور از کمیسیون ایمنی راه ها این است که برای حوادث ترافیکی یک فکر اساسی شود.

وی گفت: ۴٨٠۵ مورد حادثه پرتلفات ترافیکی از ابتدای فروردین تا کنون رخ داده است که البته این شامل همه حوادث ترافیکی نیست. حوادثی که یک یا دو مصدوم دارد شامل این آمار نیست. این نشان دهنده است که این آمار برای هفت ماه عدد بسیار بالایی است.

خالدی اظهار کرد: امکاناتی که ما می توانیم در اختیار دیگر موارد قرار دهیم برای حوادث ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

خالدی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: بحث لوکیشن یکی از نگرانی هایی بود که سازمان اورژانس کشور داشت و هر کسی که تصادف می کرد نمی توانست آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کند و ما نیز نمی توانستیم متناسب با درخواست این فرد نزدیکترین آمبولانس را اعزام کنیم. در حوادث پرتلفات اطلاعاتی که در لحظات اولیه مددجو می دهد بسیار مهم است و این نیز نیاز به آموزش دارد.

وی ادامه داد: ابتدای امسال موقعیت یاب در اورژانس کشور راه اندازی شد و امیدواریم بتوانیم در سراسر کشور آن را راه اندازی کنیم. بر اساس این موقعیت یاب هر گاه تماس گیرنده ای با اورژانس تماس بگیرد، موقعیت آن به طور دقیق مشخص می شود.

خالدی گفت: اقدامات دیگری نیز برای سایر گروه ها مانند ناشنوایان و بیماران اوتیسم در حال انجام است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس های موتوری، هوایی و دریایی در چند سال اخیر پیشرفت داشته است اما هنوز نیز جای کار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.