تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر : 3689

آماده باش در آمریکا برای حملات احتمالی، همزمان با تخلیه گسترده از افغانستان

آماده باش در آمریکا برای حملات احتمالی، همزمان با تخلیه گسترده از افغانستان

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، بر اساس تاطلاعاتی که بدست سی ان ان رسیده، دولت فدرال با شرکای اجرای قانون ، وزارت امنیت داخلی در حال ردیابی سه تهدید اصلی است ، از جمله اینکه آیا افراد خارج از افغانستان که با داعش یا القاعده مرتبط هستند ، می توانند از

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، بر اساس تاطلاعاتی که بدست سی ان ان رسیده، دولت فدرال با شرکای اجرای قانون ، وزارت امنیت داخلی در حال ردیابی سه تهدید اصلی است ، از جمله اینکه آیا افراد خارج از افغانستان که با داعش یا القاعده مرتبط هستند ، می توانند از روند انتقال به عنوان راهی برای ورود به ایالات متحده استفاده کنند؟ 

جان کوهن ، رئیس آژانس امنیت ملی گفته است: برای مقابله با این تهدید ، یک فرآیند غربالگری و بررسی گسترده برای افرادی که به ایالات متحده منتقل می شوند وجود دارد. کاخ سفید گفته است که آژانس امنیت ملی چالش اصلی نظارت بر واکنش دولت فدرال در مورد انتقال افغان‌های تخلیه شده به ایالات متحده را بر عهده خواهد گرفت ، تلاشی که پس از انتقال ده‌ها هزار نفر از مردم از کابل در هفته‌های اخیر در حال انجام است. همه افغانانی که به ایالات متحده می روند در برابر اطلاعات طبقه بندی شده و طبقه بندی نشده بررسی می شوند. برخی از افرادی که به ایالات متحده منتقل شده‌اند ، تحت غربالگری ثانویه قرار می گیرند که شامل مصاحبه های اف بی آی می شود.

یکی از مقامات مرکز ملی هدف در این تماس گفت: “تعداد بسیار کمی از افراد هستند که به دلیل نگرانی نشانه‌ گذاری شده‌اند” ، که ظاهراً به افرادی در خارج از کشور مانند دوحه اشاره کرده است.  آژانس امنیت ملی به افغانها اجازه ورود موقت به ایالات متحده را تحت قوانین مهاجرت می دهد.

 افرادی که برای نگرانی نشانه‌گذاری شده اند. پس از خروج از کابل ، به چندین مکان خارج از کشور فرستاده می شوند ، جایی که پرسنل گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده مستقر هستند. در آن زمان ، اکثر افراد تخلیه شده اطلاعات بیوگرافی و بیومتریک را ارائه می دهند و با پایگاه‌های داده ایالات متحده بررسی می شوند. این مقام گفت: وقتی  فردی به عنوان “سبز” تعیین می شوند ، یعنی هیچ اطلاعات مشکوکی وجود ندارد ، و می‌تواند سوار هواپیما شوند. 

 برای کسانی که در بدو ورود به ایالات متحده در غربالگری اولیه شکست می خورند ، غربالگری ثانویه انجام می‌شود که شامل پشتیبانی اف بی آی برای مصاحبه در صورت نیاز می شود. هنوز مشخص نیست اگر کسی پس از فرود در ایالات متحده از غربالگری ثانویه عبور نکند ، چه اتفاقی می افتد.

از نظر آژانس امنیت ملی ، دومین تهدید امنیتی مهم برای ایالات متحده این است که آیا افرادی که در حال حاضر در آمریکا هستند  و ممکن است از روایت های مرتبط با القاعده ، داعش یا دیگر گروه های تروریستی خارجی الهام گرفته باشند ، “وقایع افغانستان را فرصتی برای ایجاد خشونت  ببینند. به گفته کوهن ، توانایی تشخیص تهدیدهای افراط گرایان خشن داخلی چالشی برای مقامات است زیرا ممکن است قبل از اقدام خشونت آمیز ، اطلاعات مستقیمی وجود نداشته باشد. وی گفت: “این بسیار مهم است که ما همچنان به آگاهی از فعالیت های مشکوک که ممکن است مورد توجه پرسنل خط مقدم قرار گیرد ، ادامه دهیم.”

نگرانی تهدید سوم ، از منظر فوری ، از افرادی ناشی می شود که بر اساس ارتباط آنها با یک روایت افراطی خشونت آمیز خانگی ، الهام گرفته یا انگیزه از خشونت را دارند. در میان گروه‌های ضد دولتی و برتری جویان سفید ، چندین روایت داستانی در بسترهای آنلاین ظاهر شده است که مربوط به نگرانی هایی است که نشان می دهد انتقال افغان ها به ایالات متحده منجر به از دست دادن کنترل و اقتدار توسط نژاد سفید خواهد شد ، که به عنوان “جایگزین عالی” شناخته می شود.

کوهن گفت: “این نگرانی وجود دارد که این روایات ممکن است فعالیت های خشونت آمیزی را علیه جوامع مهاجر ، برخی از جوامع مذهبی یا حتی کسانی که به ایالات متحده منتقل شده‌اند ، تحریک کند.”

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.