تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 15219

آغاز فصل تازه اجراهای تئاتر شهر در روز ملی هنرهای نمایشی

آغاز فصل تازه اجراهای تئاتر شهر در روز ملی هنرهای نمایشی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی و نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور در تالار سایه روز یکشنبه هفتم فروردین همزمان با فرا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» به نویسندگی شهرام رحیمیان و کارگردانی هادی مرزبان در تالار اصلی و نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور در تالار سایه روز یکشنبه هفتم فروردین همزمان با فرا رسیدن روز ملی هنرهای نمایشی اجراهای خود را با حضور پرتعداد مخاطبان در مجموعه تئاتر شهر آغاز کردند.

هادی مرزبان کارگردان نمایش «دکترنون …» پیش از اجرای این اثر نمایشی روی صحنه تالار اصلی رفت و گفت: از همه شما تماشاگران عزیز تئاتر بسیار قدردانی می کنم که در روزهای آغازین بهار و سال جدید به دیدن نمایش ما آمدید. من امروز اینجا آمدم تا به نمایندگی از گروه اجرایی نمایش «دکتر نون …» فرا رسیدن عید نوروز و روزملی هنرهای نمایشی را به شما تبریک بگویم؛ روزی که در تمام دنیا به عنوان روزجهانی تئاتر شناخته شده و در تقویم رسمی کشورمان نیز به نام «روز ملی هنرهای نمایشی» ثبت شده است.

وی افزود: به اعتقاد ما تئاتری ها، «تئاتر» نجات دهنده معضلات و مشکلات جامعه است و امیدوارم شما عزیزان نیز این نکته‌ای را که گفتم قبول داشته باشید. ما تلاش می کنم با تکیه بر باورهای عمیقی که در صحنه تئاتر داریم شرایطی را ایجاد کنیم تا هنر نمایش به اعتبار اندیشه و مقام والایش و به اعتبار حضور پرقدرت همه هنرمندانش سهم زیادی در حل مشکلات جامعه ما داشته باشد.

کارگردان نمایش «دکتر نون زنش را بیشتر از مصدق دوست دارد» در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به اینکه اجرای این اثر نمایشی متفاوت ترین تئاتری است که تاکنون در مقام کارگردان روی صحنه برده، توضیح داد: این نمایش اجرایی بر خلاف مسیری است که طی سالهای گذشته در مقام کارگردان روی صحنه برده ام. این نمایش نوع خاصی از تئاتری است که تاکنون با تکیه بر متون بزرگانی چون زنده یاد اکبررادی کار کردم. این نمایش با همه کارهایم فرق دارد. من در این نمایش تلاش کردم تا در این «وانفسای بی عشقی» از«عشق» حرف بزنم و امیدوارم بتواند مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

نمایش «بی خوابی» به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی پور و بازی رضا بهرامی، علی تابع امام، هورا سلیمانی، سحر گلشیرازی و امین نبی‌اللهی نیز که از اسفند سال گذشته در تالار سایه روی صحنه رفته بود، از روز یکشنبه هفتم فروردین سال ۱۴۰۱ اجراهای خود را از سر گرفت.

از روز چهاردهم فروردین نیز نمایش های «هملت پشتکوهی» به کارگردانی ابراهیم پشتکوهی در تالار چهارسو و «خماری» به کارگردانی امین بهروزی در تالار قشقایی اجراهای خود را آغاز می‌کنند.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.