تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر : 14121

آغاز غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۱

آغاز غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۱

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد در آیین افتتاح همزمان ۷۰ طرح پویا و بهره‌برداری از۹۵ اتاق بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی، اظهار کرد: محیط تربیتی تمام ساحتی، یکی از الزامات تحقق تعلیم و تربیت است، درهمین راستا، محیط مدارس باید علاوه بر کلاس‌های درسی، دارای نمازخانه، کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد تا

به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد در آیین افتتاح همزمان ۷۰ طرح پویا و بهره‌برداری از۹۵ اتاق بهداشت در مدارس استان خراسان رضوی، اظهار کرد: محیط تربیتی تمام ساحتی، یکی از الزامات تحقق تعلیم و تربیت است، درهمین راستا، محیط مدارس باید علاوه بر کلاس‌های درسی، دارای نمازخانه، کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد تا بتوانیم آن را «کانون تربیتی محله» بنامیم.

وی افزود: یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، «خانواده محور شدن تعلیم و تربیت» است؛ لذا در این سند بر افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های خانواده‌ها تأکید شده است.

ستاری فرد با اشاره به این که یکی از اهداف دستگاه تعلیم و تربیت، پویا سازی، شاداب‌ سازی و سالم ‌سازی محیط‌های آموزشی با محوریت «مدرسه کانون تربیتی محله» است، تصریح کرد: باید بتوانیم درکنار تحقق همه اهداف ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت، سه موضوع مهم و اساسی مهارت‌های شغلی، مهارت‌های زندگی و مهارت‌های جسمی و حرکتی را هم در دانش آموزان ارتقا دهیم.

وی با بیان این که آموزش و پرورش در حال حاضر بیش از پیش نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها در تحقق اهداف تعلیم و تربیت است، گفت: خوشبختانه اقدامات مؤثری در راستای عملیاتی کردن اهداف سند تحول بنیادین در استان خراسان رضوی در حال اجراست و لازم است؛ رسانه‌ها این موارد را به خوبی اطلاع رسانی نمایند تا به «جهاد تبیین» کمک شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که ساحت تربیت زیستی و بدنی، پیشران تحقق سایر ساحت‌های تعلیم و تربیت است، تصریح کرد: تبیین‌گری و روایتگری خوب فعالیت‌ها و همچنین تقویت ارتباطات درون دستگاهی در مجموعه آموزش و پرورش به تحقق عدالت تربیتی کمک‌ شایانی می‌کند.

ستاری فرد ادامه داد: موضوع طراحی فضاهای ورزشی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه خاص قرار گرفته است، لذا ایجاد و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی تعریف کرده‌ایم و در سال آینده ۱۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در سراسرکشور ایجاد خواهیم کرد.

وی گفت: طرح غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش آموزان سراسرکشور، سال آینده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرایی خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که زیرساخت‌های مطلوب ورزشی استان خراسان رضوی و مشهد مقدس، بیانگر ظرفیت این استان برای میزبانی مسابقات ملی است، خاطرنشان کرد: مشهد مقدس در سال آینده میزبان مسابقات کشوری کُشتی خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم سال آینده با حمایت خیرین نیک اندیش و همراهی اولیای عزیز، ٧٠٠ مدرسه پویا در سراسرکشور به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.