تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
کد خبر : 4186

آتش بس و راهکار سیاسیبرای فلسطین؛ مهمترین محورهای نشست سه جانبه قاهره

آتش بس و راهکار سیاسیبرای فلسطین؛ مهمترین محورهای نشست سه جانبه قاهره

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نشست سه جانبه قاهره با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، محمود عباس ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن برگزار شد. رئیس جمهور مصر در این نشست تاکید کرد که قاهره از طریق هماهنگی نزدیک با برادران فلسطینی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود را در زمینه مسئله

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، نشست سه جانبه قاهره با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، محمود عباس ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن برگزار شد.

رئیس جمهور مصر در این نشست تاکید کرد که قاهره از طریق هماهنگی نزدیک با برادران فلسطینی، تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خود را در زمینه مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.

وی همچنین بر اهمیت وحدت تلاش‌ها در مرحله آتی به منظور حمایت از رویکرد فلسطین در قبال حل و فصل سیاسی، پیشبرد آن برای از سرگیری مذاکرات و همچنین تقویت آتش بس بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد.

،سیسی همچنین بر تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین با تکمیل روند آشتی و اجماع بین همه گروه‌های فلسطینی، حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین و نقش آن در نوار غزه، و همچنین بهبود اوضاع بشردوستانه، معیشتی و اقتصادی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست از تلاش‌های خستگی ناپذیر مصر برای حمایت از فلسطین قدردانی کرد.

وی همچنین از نقش تاریخی قاهره در این زمینه و تداوم آن با هدف دستیابی به راه حلی عادلانه و همه جانبه برای مسئله فلسطین قدردانی کرد. چرا که این کشور اخیراً نقش اثرگذار و کلیدی را در دستیابی به توافق آتش بس با اسرائیل داشته و رئیس جمهور آن ابتکار عملی را برای بازسازی غزه ارائه کرده است.

عباس بر عمق روابط مصر و فلسطین و اهتمام خود به مشورت و هماهنگی مستمر با رئیس جمهور این کشور در مورد وضعیت کلی فلسطین تاکید کرد.

پادشاه اردن نیز به نوبه خود از مصر قدردانی و بر تمایل خود برای بهره مندی از تلاش‌های این کشور در راستای تحقق توسعه در زمینه های مختلف از طریق تبادل تجربیات و سرمایه گذاری مشترک تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار توافق کردند که رایزنی‌ها و هماهنگی های فشرده خود را در مورد موضوعات مختلف مورد علاقه به منظور حمایت از مسئله فلسطین در همه زمینه ها ادامه دهند.

طرف‌های مصری و اردنی نیز بر اهمیت تلاش در این زمینه برای تقویت تلاش‌های بین المللی با هدف بهبود روند صلح و از سرگیری مذاکرات جهت حل و فصل بحران فلسطین بر اساس قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.