تاریخ انتشار : جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر : 29708

۲۴۰۹ نقطه حوزه سلامت فاقد زیرساخت‌های ارتباطی هستند

۲۴۰۹ نقطه حوزه سلامت فاقد زیرساخت‌های ارتباطی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا مظهری، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: مشکلات، چالش‌ها و راهکارهای بهبود نقش فناوری اطلاعات در پزشکی خانواده و نظام ارجاع با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بررسی شد. وی افزود: عمده اطلاعات حوزه سلامت در حیطه پزشکی خانواده و نظام

به گزارش خبرگزاری مهر، سید رضا مظهری، در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار داشت: مشکلات، چالش‌ها و راهکارهای بهبود نقش فناوری اطلاعات در پزشکی خانواده و نظام ارجاع با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بررسی شد.
وی افزود: عمده اطلاعات حوزه سلامت در حیطه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از سه منبع HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی)، نسخه‌های سرپایی و سامانه‌های چهارگانه بهداشت شامل ناب، پارسا، سینا و سیب جمع آوری می‌شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سامانه ارجاع الکترونیک، امکانات بسیار خوبی برای تشخیص، ویزیت و آزمایش‌ها و همچنین ارجاع به یک متخصص یا فوق تخصص دیگر در نظر گرفته شده است. در وزارت بهداشت، پنل میان ابزار نوبت دهی الکترونیک برای بیش از ۶۰۰ بیمارستان ایجاد شده است. امکان رصد نوبت‌های الکترونیکی در تمام بیمارستان‌های کشور نیز وجود دارد.
وی گفت: آمار و فناوری اطلاعات برای اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع، همانند ستون فقرات است و هماهنگی بسیار خوبی برای اجرای این دو طرح ملی و سراسری با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت ایجاد شده است.
مظهری افزود: یکی از مشکلات در مسیر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی است به گونه‌ای که دو هزار و ۴۰۹ نقطه حوزه سلامت، فاقد زیرساخت‌های ارتباطی هستند که این موارد از سوی وزارت بهداشت به وزارت ارتباطات اعلام و مشکل تعدادی از این نقاط، برطرف شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.