تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر : 27985

یونان از اتحادیه اروپا خواست ترکیه را به خاطر ماهیگیری غیرقانونی تحریم کند

یونان از اتحادیه اروپا خواست ترکیه را به خاطر ماهیگیری غیرقانونی تحریم کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گارد ساحلی یونان پنج ژانویه سال جاری میلادی تلاش کرد تا سه کشتی ماهیگیری ترکیه را که به صورت غیرقانونی در نزدیکی جزیره “فارماکنیسی” در دریای اژه مشغول ماهیگری بودند، شناسایی کنند اما یک قایق گشت‌زنی ترکیه تلاش کرد مقابل گارد ساحلی یونان قرار گیرد. نیروهای یونانی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گارد ساحلی یونان پنج ژانویه سال جاری میلادی تلاش کرد تا سه کشتی ماهیگیری ترکیه را که به صورت غیرقانونی در نزدیکی جزیره “فارماکنیسی” در دریای اژه مشغول ماهیگری بودند، شناسایی کنند اما یک قایق گشت‌زنی ترکیه تلاش کرد مقابل گارد ساحلی یونان قرار گیرد. نیروهای یونانی برای ترساندن این قایق ترکیه‌ای، متوسل به شلیک تیر هشدار شدند.
نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در این نامه به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اقدامات مکرر ترکیه جو امنیتی خطرناکی را ایجاد می‌کند و این خطر وقوع یک “اتفاق” را افزایش می‌دهد که ممکن است بعدا از سوی آنکارا برای تشدید تنش‌ها میان یونان و ترکیه مورد سوءاستفاده قرار گیرد.   
این دیپلمات همچنین تاکید کرد، اگر ترکیه به اقدامات غیرقانونی خود ادامه دهد، یونان نیز ناچارا اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد.
وی همچنین خواستار ممنوع شدن محصولات شیلات ترکیه در بازار اتحادیه اروپا شد.
دندیاس گفت: چنین واکنشی می‌تواند به عنوان یک زنگ هشدار برای ترکیه عمل کند و همبستگی اتحادیه اروپا با یونان در این خصوص را نشان می‌دهد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.