تاریخ انتشار : جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر : 6580

گمانه زنی یک تحقیق درباره به کارگیری حشرات در ایجاد سندروم هاوانا

گمانه زنی یک تحقیق درباره به کارگیری حشرات در ایجاد سندروم هاوانا

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ رخدادهای پیرامون “سندروم هاوانا” ابتدا در سال ۲۰۱۷ بروز پیدا کردند هنگامی که گزارش‌های رسانه‌ای ادعا کردند دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در پایتخت کوبا اواخر سال ۲۰۱۶ شروع به شنیدن صداهای عجیبی کردند که قابلیتهای شناختی و شنوایی آنها را تحت تاثیر قرار داد. گزارش علمی مذکور به

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ رخدادهای پیرامون “سندروم هاوانا” ابتدا در سال ۲۰۱۷ بروز پیدا کردند هنگامی که گزارش‌های رسانه‌ای ادعا کردند دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در پایتخت کوبا اواخر سال ۲۰۱۶ شروع به شنیدن صداهای عجیبی کردند که قابلیتهای شناختی و شنوایی آنها را تحت تاثیر قرار داد.

گزارش علمی مذکور به سفارش وزارت امور خارجه آمریکا و از سوی گروه مستقل مشاوره علمی موسوم به JASON

به اجرا در آمده است.

بر اساس این گزارش که متنش به دست رسانه بازفیدنیوز رسیده،‌دانشمندان به بررسی دست کم  هشت “فایل صوتی و تصویری ضبط شده توسط پرسنل آمریکایی از صداهای فرکانس بالا” پرداختند و همچنین روایت‌های شخصی دیپلماتها و اطلاعات پزشکی آنها  را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه نوشته شد: هیچ منبع واحد انرژی قابل قبولی (نه رادیویی/مایکرو ویو و نه صوتی) نمی تواند هم تولید کننده سیگنالهای صوتی-تصویری ضبط شده و هم تاثیر پزشکی گزارش شده،‌باشد. ما معتقدیم که این صداهای ضبط شده دارای ماهیت مکانیکی یا بیولوژیکی هستند تا این که منشا الکترونیک داشته باشند. محتمل ترین منبع آنها جیرجیرک است.

این گزارش با این حال این فرضیه که “این صداها به رغم بی ضرر بودند، از سوی یک عامل دشمن به عنوان فریب و پوشاننده یک یک شیوه کاملا بی ربط دیگر برای ایجاد بیماری تولید شده باشند” را رد نکرد.

در دسامبر ۲۰۲۰ هم یک گزارش دیگر سفارش داده شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که از سوی آکادمی ملی علوم آمریکا انتشار یافت ، نتیجه گیری کرد که ساطع کردن امواج هدایت شده مایکروویو محتمل ترین عامل سندروم هاوانا است.

مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سپتامبر لایحه ای به منظور پرداخت پول به پرسنل آمریکایی که از این بیماری اسرار آمیز رنج می برند را تصویب کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.