تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
کد خبر : 5429

گفتند کاراکترهای «دودکش» خیالی هستند/ سر صحنه گریه‌ام می‌گرفت

گفتند کاراکترهای «دودکش» خیالی هستند/ سر صحنه گریه‌ام می‌گرفت

به گزارش خبرنگار مهر، الهام اخوان بازیگر سریال «دودکش ۲» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، گفت: در کل زمان پخش سریال تلاش می‌کردم فیدبک های تماشاگران را بخوانم و بازخوردها را داشته باشم تا بدانم از کدام بخش‌های کار بیشتر خوششان می‌آید. بیشترین نقدی که تا پایان سریال می‌خواندم و از

به گزارش خبرنگار مهر، الهام اخوان بازیگر سریال «دودکش ۲» که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، گفت: در کل زمان پخش سریال تلاش می‌کردم فیدبک های تماشاگران را بخوانم و بازخوردها را داشته باشم تا بدانم از کدام بخش‌های کار بیشتر خوششان می‌آید. بیشترین نقدی که تا پایان سریال می‌خواندم و از نظرم نقد خیلی جالبی بود این بود که می‌گفتند مگر دیگر همچنین خانواده‌ای داریم؟ مگر از جنس این آدم‌ها روی زمین هنوز وجود دارد؟

وی با بیان اینکه این نقد بسیار جذابی روی یک سریال است، افزود: ما همیشه سریال‌های آدم فضایی‌ها و کمپانی‌هایی را که کارهای تخیلی می‌سازند می‌بینیم و باور می‌کنیم. اما شاید آدم‌های زمینی را این‌طور باور نکنیم. مخاطبان می‌پرسیدند چرا روز آخر به گندم این اجازه را دادند که برود و برگردد و چرا اصلاً به کمک هم آمدند؟ ولی من احساس می‌کنم هنوز آدم‌های این چنینی دوروبرمان هستند و شاید ما نمی‌خواهیم ببینیم.

نقد به سریال این بود که می‌گفتند شما خیالی هستید

اخوان بیان کرد: کاش کرونا جدا از مشکلاتی که به وجود آورد باعث شود که ما به ذات صاف و پاک خودمان برگردیم. دودکش ۱ را خیلی دوست داشتم و طرفدارش بودم. جنس آدم‌های دودکش آدم‌های صاف و ساده بود. این آدم‌ها اینقدر به بازی دنیا ساده نگاه می‌کنند که من بارها سرصحنه به دلیل خوبی و مهربانی شان گریه ام می‌گرفت. نقد به سریال این بود که می‌گفتند شما خیالی هستید، جز این هرچه شنیدم خوبی بود.

بازیگر نقش گندم در سریال «دودکش ۲» در ادامه گفت: اگر بخواهیم با دیدگاه روانشناسانه به سریال نگاه کنیم، کاراکترهای این سریال کاراکترهایی بودند که (جز کودکان) در دودکش یک کاراکترهای تکامل یافته بودند. یعنی سن تکامل را رد کرده بودند و به اوج گیرایی از جهان رسیده بودند. به آدمی به اسم نصرت می‌رسیم. نصرت همیشه بر لبه تیغ راه می رفته و کاراکتر متزلزلی داشته است. در دودکش ۲ هم باز این‌طور است. در مورد سریال‌هایی مثل «پایتخت» و «دودکش» می‌توانم بگویم این آدم‌ها را هرجای دنیا بگذاری باز همین هستند. تفاوت کاراکترهای این سریال این‌طور است که من اگر کاراکتر نقی معمولی را هرجای جهان بگذارم باز همان اشتباه‌ها را دارد و ذاتش تغییر نمی‌کند.

اگر در فصل دیگری پخش می‌شد بازدید بیشتر بود

اخوان تاکید کرد: شرایط پخش «دودکش» شرایط بسیار سختی بود. تابستان هم میزان بازدید سریال‌ها مقداری کم می‌شود. شاید اگر دودکش در فصل دیگری پخش می‌شد بازدیدش از این هم بیشتر می‌شد. دودکش در کارهایی که از سیما پخش می‌شود واقعاً کار باشرفی است.

او همچنین درباره نقش گندم در سریال دودکش ۲ توضیح داد: در وهله اول خوشحالم که به جای بازیگر محبوب سریال، خانم الناز حبیبی آمدم. چون بازیگرها به دنبال چالش هستند. بازیگری برای همه ما چالش است. شروع بازیگری من است و قاعدتاً باید وارد این چالش‌ها شوم تا ببینم باید بازیگری را ادامه بدهم یا ادامه ندهم و خدا را شاکرم که مردم دوستم داشتند.

وی در ادامه درباره نقش خود اضافه کرد: به جای کاراکتر الناز حبیبی نیامدم. آقای نیک نژاد در پیش تولید که با هم صحبت می‌کردیم گفتند نقش عالیه اگر می‌خواست هشت سال اینجا بماند باید با بهروز ازدواج می‌کرد اما دانشگاهش تمام شده است و رفته است.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.