تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر : 28065

کشته شدن ۳ افسر پلیس در حمله طالبان پاکستان به پاسگاه پلیس پیشاور

کشته شدن ۳ افسر پلیس در حمله طالبان پاکستان به پاسگاه پلیس پیشاور

به گزارش ایسنا، به نقل از این شبکه خبری، مهاجمان به ایستگاه پلیس در منطقه “سربند” در پیشاور پاکستان حمله کرده و در این یورش از تفنگ های دوربرد و نارنجک استفاده کردند. در بیانیه ای که پلیس پیشاور از طریق توییتر منتشر کرد، آمده است: “افسر سردار حسین و همه دستیارانش قبل از کشته

به گزارش ایسنا، به نقل از این شبکه خبری، مهاجمان به ایستگاه پلیس در منطقه “سربند” در پیشاور پاکستان حمله کرده و در این یورش از تفنگ های دوربرد و نارنجک استفاده کردند.
در بیانیه ای که پلیس پیشاور از طریق توییتر منتشر کرد، آمده است: “افسر سردار حسین و همه دستیارانش قبل از کشته شدن در جریان تبادل آتش با مهاجمان زخمی شدند.”
کاشف عباسی مدیر عملیات پلیس پیشاور به روزنامه پاکستانی داون گفت: “سردار حسین معاون بازرس پلیس و دو محافظش در تبادل آتش با تروریست ها در ولسوالی بدابیر کشته شدند.”
عباسی در جمع خبرنگاران گفت: تروریست ها حوالی نیمه شب به کلانتری سربند حمله کردند.
سربند در نزدیکی منطقه البره در منطقه قبیله ای خیبر قرار دارد. عباسی خاطرنشان کرد که این حمله “از چند جهت هماهنگ شده بود، زیرا [تروریست ها] از سلاح های متعدد استفاده کردند. آنها نارنجک های دستی پرتاب کردند و به تیراندازی با تفنگ های خودکار متوسل شدند” اما شبه نظامیان از تاریکی استفاده کردند و پس از آمدن متواری شدند.
عباسی گفت: افسر پلیس به تعقیب تروریست های فراری پرداخت و سعی کرد آنها را محاصره کند، اما در جریان تبادل آتش، او و دو پلیس کشته شدند.
به نوشته این روزنامه، طالبان پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. پلیس گفت که عملیات جستجو در سربند و مناطق اطراف پس از حمله آغاز شد و صبح شنبه از سر گرفته شد و تا کنون هیچ یک از مهاجمان دستگیر نشده اند.
در همین حال، رعنا ثناالله، وزیر کشور، نگرانی عمیق دولت فدرال را از “وخامت اوضاع نظم و قانون” در منطقه خیبر پختونخوا ابراز کرد. از سوی دیگر، معظم جاه انصاری، بازرس کل پلیس خیبر پختونخوا، از پلیس برای دفع این حمله تروریستی با «شجاعت فراوان» تقدیر کرد و تأکید کرد: «ما همه در این نبرد با هم هستیم».
طالبان پاکستان از زمانی که این گروه در ماه نوامبر آتش بس را زیر پا گذاشت، پس از توافق با دولت در ژوئن گذشته، حملات خود را تشدید کرده است.
 انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.