تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16943

کسی که گفت با برزیل و آرژانتین بازی می‌کنیم، چه رزومه‌ای داشت؟

کسی که گفت با برزیل و آرژانتین بازی می‌کنیم، چه رزومه‌ای داشت؟

حسن غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نابه‌سامان فدراسیون فوتبال در دوره کنونی که در انتظار برگزاری مجمع و تعیین تکلیف رییس عزل شده خود به سر می‌برد گفت: هیچ وقت یک سیستم موقتی که از فردای خود مطمئن نیست، نمی‌تواند کارایی یک سیستم دائم را که می‌داند حداقل سه یا چهار سال بر

حسن غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت نابه‌سامان فدراسیون فوتبال در دوره کنونی که در انتظار برگزاری مجمع و تعیین تکلیف رییس عزل شده خود به سر می‌برد گفت: هیچ وقت یک سیستم موقتی که از فردای خود مطمئن نیست، نمی‌تواند کارایی یک سیستم دائم را که می‌داند حداقل سه یا چهار سال بر مسند امور هست، داشته باشد. بنابراین نمی‌توان در این شرایط برنامه بلند مدت ریخت و برنامه کوتاه مدت کارایی برنامه‌های بلند مدت را ندارد. فوتبال چیزی نیست که برای دو، سه ماه کار کنید چون نیازمند برنامه‌های بلند مدت است.

این عضو پیشین کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که پشتوانه تیم ملی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان کیست؟ وقتی من هم سه، چهار ماه بر سر امور باشم، از این نظر زیرساخت یک مجموعه از اداره تا یک مدرسه و فدراسیون سست می‌شود و به روزمرگی می‌رسد. می‌دانیم که روزمرگی هیچ وقت جواب نداده است. برنامه‌های بلند مدت هم گاها به علت یک انتخاب نامناسب جواب نمی‌دهد، چه برسد به برنامه‌های کوتاه مدت که مشخص نیست مجری آن چقدر در آن مسند حضور دارد. حتی نمی‌داند که از بودجه موجود چقدر خرج کند و آیا می‌تواند کارکنانی را برای یک تا دو سال استخدام کند؟ چون دست و بال خودشان هم بسته است و ثابت شده است که دوره موقتی در همه ارگان‌ها به ضرر آن مجموعه بوده چون دست و پای آن مدیر او را بسته‌اند.

وی با تاکید بر این که باید هر چه زودتر تکلیف وضعیت مدیریتی این فدراسیون مشخص شود، گفت: از این نظر هر چه زودتر وضعیت آن مجموعه روشن شود و یک نفر بیاید که این آزادی عمل را داشته باشد که برای سه، چهار سال آینده برنامه‌ریزی کند، به سود فوتبال است. یک دوره کوتاه مدت نمی‌تواند تاثیرگذاری یک دوران بلند مدت را داشته باشد.

غفاری با اشاره به برگزاری مجمع این فدراسیون در دهم خرداد برای رای به عزل یا ماندن عزیزی خادم اظهار کرد: بعد از دهم خرداد، این مجموعه نسبت به الان که روی زمین یا هوا است، یک ثبات نسبی پیدا می‌کند. هر موقع ثبات بیاید، اگر افراد خوش نیت و کاربلد باشند، می‌توانند در دوره‌ای باثبات کار کنند چون می‌تواند برنامه طولانی مدت بریزد. وقتی ندانید که دو، سه ماه دیگر شغل فعلی را دارید یا نه، نمی‌توانید روی آن حساب کنید و کارایی لازم را داشته باشید. اگر ثبات برگردد و افراد صاحب نظر و خوش فکر و دست پاک در راس امور قرار بگیرند و کارها را پیش ببرند، قطعا ثمره آن را می‌بینند.

این عضو پیشین کمیته اجرایی AFC درباره پاداش‌های پرداختی به برخی کارکنان از جمله رییس این فدراسیون که دارای مصوبات قانونی نبوده است گفت: من اگر چیزی بگویم می‌گویید عجب آدم دروغگویی است. زمان ما لیست حقوقی دست ما بود و هر کسی امضایی پای برگه می‌زد و حقوق دیگران را هم می‌دید. من هم می‌دیدم که افراد بالاتر و پایین‌تر از من چقدر می‌گیرند. مثلا آقای صفایی فراهانی هیچ مبلغی به عنوان حقوق خود دریافت نکردند. بالاترین حقوق مال دکتر حبیبی، دانشور و من بود که ۱۸۰ هزار تومان می‌گرفتیم اما منبع درآمد اصلی ما از خارج از این فدراسیون تامین می‌شد. برای علاقه و عشق خودمان به فوتبال کمک می‌کردیم. یک بار راننده آقای صفایی من را به منزل رساند. آمده بود گفته بود که پولی که به آقای غفاری می‌دهید هزینه شکلات فرزندش هم نمی‌شود. آقای فراهانی هم تایید کرده بود. ما برای حقوق کار نمی‌کنیم. اگر عشق نباشد و کسی برای خاطر پول بیش‌تر بیاید، این تصمیمات هم گرفته می‌شود و به جای ۲۰۰ تومان، ۴۰۰ تومان برای خود می‌نویسند.

او درباره بازی‌های تدارکاتی تیم ملی و وعده بازی با برزیل و آرژانتین که محقق نشد گفت: کسی که این حرف را می‌زند باید یک سری بازی برای تیم ملی در رده جوانان و امید با تیم‌های خوب اسپانیا و ایتالیا فراهم کند و رزومه‌ای داشته باشد. همین‌طور بدون مدرک و پیش قرارداد که نمی‌توان حرف زد. ایتالیا برای سه سال بعد خود هم برنامه دارد. از طرفی اگر برزیل هم بازی را بپذیرد، باز هم انجام بازی با برزیل نیازمند پول هنگفت است و آیا ما بودجه این کار را داریم؟ در این شرایط برزیل چطور با فدراسیون بدهکار و تیمی که پول ندارد، بازی می‌کند؟ یکی از دلایل بازی‌های دوستانه درآمدزایی است. به خصوص برای تیم‌هایی که در رده بالا قرار دارند درآمدزایی است.

غفاری در واکنش به این که برخلاف دوره قبل که با ترکیه، روسیه و الجزایر بازی کردیم، به نظر می‌رسد در این دوره چنین اتفاقی رخ ندهد؟ گفت: بازی با ترکیه به خاطر ارتباط کی‌روش بود. ما هم با این که جزو فدراسیون‌های موفق بودیم، چندین بار سعی کردیم با ترکیه بازی کنیم و حتی سفیر این کشور هم علاقه‌مند بود اما او هم به کشور دیگری منتقل شد و این اتفاق رخ نداد. کی‌روش از توانمندی خود استفاده کرد و چند بازی دوستانه خوب فراهم شد اما الان آن توانمندی وجود ندارد. ارتباط و اعتباری که او (کی‌روش) داشت، الان نیست. یک موقع اگر کشوری با کشور دیگر بازی می‌کند، به خاطر اعتبار آن کشور نیست، بلکه به اعتبار سرمربی است. سرمربی می‌تواند اعتبار یک تیم را بالا و پایین بیاورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.