تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر : 26972

کسب مدال باشگاه‌های جهان برای تیم ملی والیبال هم سخت است

کسب مدال باشگاه‌های جهان برای تیم ملی والیبال هم سخت است

به گزارش ایسنا، تیم والیبال پیکان با دو شکست در مرحله گروهی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲ در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفت و از رسیدن به نیمه‌نهایی و کسب سکو بازماند. پیکان در این مسابقات با تیم‌های ایتامبه میناس از برزیل و ترنتینو ایتالیا بازی کرد و در هر دو دیدار با نتیجه سه

به گزارش ایسنا، تیم والیبال پیکان با دو شکست در مرحله گروهی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۲ در جایگاه پنجم این مسابقات قرار گرفت و از رسیدن به نیمه‌نهایی و کسب سکو بازماند.
پیکان در این مسابقات با تیم‌های ایتامبه میناس از برزیل و ترنتینو ایتالیا بازی کرد و در هر دو دیدار با نتیجه سه بر یک شکست خورد. البته با توجه به همگروهی تیم ایران با نماینده‌های برزیل و ایتالیا شانس پیکان برای صعود به جمع چهار تیم برتر کم بود. از طرفی این تیم با ترکیب متفاوتی نسبت به جام باشگاه‌های آسیا در رقابت‌های جهانی شرکت کرد.
محمود افشاردوست در مورد عملکرد پیکان در قهرمانی باشگاه‌های جهان به ایسنا گفت: پیکان از تیم‌های ریشه‌دار والیبال کشور است و جزو معدود باشگاه‌هایی است که قدمت زیاد و زیرساخت‌های خوبی دارد. در این سال‌ها به نوعی برند ورزش گروه صنعتی ایران خودرو بوده و به دلیل قهرمانی‌های متعدد در کشور و حضور در مسابقات آسیا، در قاره آسیا شناخته شده است. چندین بار هم در قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت کرده و تک مدال ایران در این مسابقات را دارد. شاید سیستم داخلی و نفرات پیکان در سال‌های مختلف دستخوش تغییرات مختلف شده باشد اما در نهایت مهمترین اصل حضور مداوم والیبال ایران در قهرمانی باشگاه‌های جهان و در ادامه برنامه‌ریزی برای کسب سکو است.
او در ادامه افزود: به نظرم پیکان با توجه به زمان آماده سازی و شرایطی که داشت نتیجه بدی نگرفت. البته از نظر برخی کارشناسان عدم صعود پیکان از دور گروهی قابل پیش‌بینی بود اما جنگیدن، تلاش کردن و پا پس نکشیدن برای کسب بهترین نتیجه خیلی مهم است که پیکان هم این کار را کرده است.
افشاردوست در پاسخ به این سوال که آیا از پیکان انتظار صعود به مرحله بالاتر می‌رفت، بیان کرد: نمی‌توانستیم انتظار زیادی داشته باشیم. بازی با تیم‌های اروپایی و برزیلی سختی‌های خود را دارد و باید تیم از نظر مربی و کادر کاملا تجهیز باشد و زمانبندی خوبی هم داشته باشد.
او با اشاره به دهمین دوره حضور نماینده‌های ایران در این مسابقات در مورد نتایج کسب شده گفت: جز سال ۲۰۱۰ که پیکان برنز گرفت تیم‌های ایران با تمام توان در قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت نکرده‌اند و فقط در این حد بوده که چند بازیکن کمکی بگیرند تا با یک هفته تمرین همراهشان اعزام شوند. در این شرایط شاید آن بازیکنان، کمکی هم به تیم نکنند چون باید با سایر نفرات هماهنگ و در قالب تاکتیکی مربی جا بیفتند. شاید اگر تیم خوب و آماده‌ای از ایران می‌رفت شانس صعود به جمع چهار تیم برتر و حتی شانس مدال را داشت.
این کارشناس والیبال با اشاره به اهمیت مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان بیان کرد: ترکیب برخی تیم‌ها در باشگاه‌های آسیا که مقام می‌آورند با تیمی که به قهرمانی جهان می‌روند متفاوت است چون در فصل نقل و انتقالات تغییر می‌کند و تیم از نظر نیرو دچار چالش می‌شود. در این صورت طبیعی است که ضعیف خواهد شد. اینگونه نیست که مسابقات مهم نباشد اتفاقا همه دوست دارند در این مسابقات شرکت کنند و نتیجه خوبی بگیرند اما تغییر و تحولات در فصل نقل و انتقالات شکل تیم و یارگیری را عوض می‌کند و این موضوع شرایطی را به وجود می‌آورد که شاید تیم کامل نباشد.
او با بیان اینکه در بهترین حالت اگر تیم باشگاهی خوبی با ترکیبی خوب و کامل از ایران به قهرمانی جهان برود، شانس حضور در جمع چهار تیم برتر یا کسب سکو را دارد، ادامه داد: البته این کار بسیار سختی است چون اغلب تیم‌های باشگاهی حاضر در این مسابقات مثل پروجا و ترنتینو اغلب بازیکنان تیم ملی ایتالیا، صربستان، لهستان و امثال این کشورها را دارند. طبیعی است حتی اگر با ترکیب تیم ملی هم به این مسابقات برویم نمی‌توانیم مطمئن به کسب مدال باشیم.  
افشاردوست در ادامه بیان کرد: برای اینکه از تیم‌های ایرانی انتظار مدال داشته باشیم ابتدا باید بضاعت و زیرساخت‌های والیبال و باشگاه‌های کشورمان را بشناسیم. بعد برنامه‌ریزی کنیم تا نتایج خوبی به دست بیاوریم یا حداقل به سمت نتایج خوب حمله کنیم. بضاعت والیبال ما در حال حاضر قرار گرفتن بین ۱۰ تیم برتر جهان است چون بالاتر رفتن قطعا آیتم‌های زیادی می‌طلبد که فراهم کردن همه آنها در کوتاه‌مدت امکان پذیر نیست. بلکه زمان و همراهی تمام ارگان‌ها و سازمان‌هایی را می‌خواهد که توان کمک به والیبال را دارند، حتی باید بجنگیم که از این پایین‌تر نرویم چون رقبای سرسختی داریم.  
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.