تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 22011

کرملین: سازمان همکاری شانگهای به یک سازمان نظامی تبدیل نمی‌شود

کرملین: سازمان همکاری شانگهای به یک سازمان نظامی تبدیل نمی‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: هیچ کسی چنین قصد و نیتی ندارد. در حقیقت تمامی روابط در سازمان همکاری شانگهای بر مبنای احترام متقابل برای منافع یکدیگر بنا شده است. وی افزود: و این بیشتر شبیه دوستی به خاطر چیزی است نه علیه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: هیچ کسی چنین قصد و نیتی ندارد. در حقیقت تمامی روابط در سازمان همکاری شانگهای بر مبنای احترام متقابل برای منافع یکدیگر بنا شده است.
وی افزود: و این بیشتر شبیه دوستی به خاطر چیزی است نه علیه طرفی خاص.
پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تنها رهبری اوکراین می‌تواند ضمانت‌های امنیتی بدهد و به همین خاطر باید ناامیدی این وضعیت را درک کند.
این سخنگو همچنین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌اش فردا (جمعه) در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند تاثیرگذاری اجرای تواق غلات را ارزیابی خواهند کرد.
همچنین سخنگوی کرملین تاکید کرد: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط روسیه و چین وجود ندارد و پوتین و شی جینپینگ، رئیس جمهور چین همیشه در ارتباط با یکدیگر هستند.
وی افزود: روابط چین-روسیه چند وجهی است. نبود فرصت برای ملاقات‌های دوجانبه حضوری به خاطر محدودیت‌های کرونا با تماس‌های تلفنی مکرر جبران شده است. آنها همیشه با یکدیگر در تماس هستند، در نتیجه هیچ مانعی برای توسعه بیشتر و تعمیق روابط دوجانبه میان این دو کشور در این سال‌ها وجود ندارد.
پوتین قرار است اواخر امروز در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند با شی جینپینگ دیدار کند.
پسکوف در بخش دیگری از این کنفرانس خبری تصریح کرد: پوتین و الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان هم درباره اوضاع در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان گفت‌وگو خواهند کرد.
وی افزود: امیدواریم به زودی تیم تحقیقات به رهبری استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی وارد این منطقه مرزی شده و سپس گزارش خود را برای رهبران کشورهای عضو این سازمان آماده کنند. پوتین و علی‌اف فردا در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای با یکدیگر دیدار خواهند کرد و قطعا این موضوع در راس برنامه این مذاکرات قرار خواهد داشت.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.