تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 10756

ژاپن ۳ نفر را اعدام کرد

ژاپن ۳ نفر را اعدام کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از ان‌دی تی‌وی، ژاپن یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که مجازات اعدام را حفظ کرده و حمایت عمومی از مجازات اعدام، علیرغم انتقادهای بین‌المللی به ویژه از سوی گروه‌های حقوق بشر، همچنان بالا است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در ژاپن محکوم به اعدام هستند که

به گزارش ایسنا، به نقل از ان‌دی تی‌وی، ژاپن یکی از معدود کشورهای توسعه یافته است که مجازات اعدام را حفظ کرده و حمایت عمومی از مجازات اعدام، علیرغم انتقادهای بین‌المللی به ویژه از سوی گروه‌های حقوق بشر، همچنان بالا است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در ژاپن محکوم به اعدام هستند که بیشتر این پرونده‌ها مربوط به اشخاصی است که به جرم قتل عام محکوم هستند.

سخنگو وزارت دادگستری ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت که یکی از این سه اعدامی یاسوتاکا فوجیشیرو ۶۵ ساله بود؛ کسی که با استفاده از چکش و چاقو سه عضو خانواده خود که یکی از آن‌ها ۸۰ ساله بود، به همراه ۴ شخص دیگر را در سال ۲۰۰۴ کشته بود.

یکی دیگر از اعدامی‌ها، توموآکی تاکانزاوا بود که در سال ۲۰۰۳، دو کارمند یک سالن بازی را کشت و سومین اعدامی، میتسوناری اونوگاوا ۴۴ ساله بود که هم‌دست توموآکی تاکانزاوا بود.

این اعدام‌ها، اولین اعدامی‌های دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که در ماه اکتبر قدرت را به‌دست گرفت، است.

سیجی کیهارا، معاون کابینه ژاپن گفت: حفظ کردن یا نکردن حکم اعدام موضوع مهمی است که به پایه و اساس سیستم عدالت کیفری ژاپن مربوط می‌شود. باتوجه با این مسئله که جنایات فجیع و وحشتناکی یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد، لازم است که کسانی که گناهشان بسیار سنگین است، اعدام شوند؛ بنابراین لغو مجازات اعدام “نامناسب” است.

ژاپن و آمریکا به‌عنوان کشورهای توسعه یافته تنها اعضای گروه جی۷ (G۷) هستند که همچنان از “مجازات اعدام” استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.