تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر : 26140

چایی که مسیر زندگی ام را عوض کرد

چایی که مسیر زندگی ام را عوض کرد

از زمانی که مشغول به کار در حوزه ی چای شدم صاحب سود های فراوانی شدم که زندگی من را تغییر داد مجموعه ما تلاش خود را کرد تا انواع چای محبوب ایرانی به شما معرفی کند امید وارم که از مطالب قرار داده شده در وب سایت خوشتان بیاید و بتوانید آن را به

از زمانی که مشغول به کار در حوزه ی چای شدم صاحب سود های فراوانی شدم که زندگی من را تغییر داد مجموعه ما تلاش خود را کرد تا انواع چای محبوب ایرانی به شما معرفی کند امید وارم که از مطالب قرار داده شده در وب سایت خوشتان بیاید و بتوانید آن را به کار بگیرید.

چای سبز

اگر شما هم به دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستید، می توانید دمنوش چای سبز اصل و تازه و دمنوش زنجبیل که بسیار خوش طعم است را امتحان کنید. مصرف چای سبز باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن شده که همین امر موجب لاغری و کاهش وزن می شود.

مقدار زیادی اکسیداسیون چربی از طریق مصرف چای سبز به وجود می آید این نوشیدنی باعث کاهش سطح کلسترول خون بدن نیز می شود. از این رو افرادی که در معرض بیماریهایی نظیر پارکینسون و آلزایمر هستند می توانند با مصرف این نوع چای تا حدودی از ابتلاء به این بیماریها جلوگیری کنند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف این نوع چای باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده مغز می شود. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مصرف چای سبز مانع از رشد میکروبها و ویروسها در داخل دهان شده و از از ابتلا به عفونت گلو و پوسیدگی دندان و بوی بد دهان جلوگیری می کند.

یکی از خواص چای سبز، درمان اختلالات پوست مانند اختلال پسوریازیس و شوره کف سر می باشد. محققان یک مورد حیوان را که دارای بیماری پوستی بود و از این بیماری رنج می برد را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه این موضوع شدند که این چای باعث بهبود لکه های قرمزی که روی پوست این حیوان بود شد.

چای سفید

اگر می‌خواهید درمورد چای سفید عوارض و خواص آن اطلاعاتی داشته باشید ما را در این مقاله همراهی کنید. افراد زیادی اعتقاد دارند که چای سفید در بارداری مشکل‌ساز می ‌باشد در ادامه به این ‌موضوع خواهیم پرداخت.چای سفید در واقع نمونه‌ای دیگر از چای سبز است و اغلب خواص آن را به ‌همراه دارد علت نام‌گذاری آن به این نام هم به خاطره پرزهای سفید نقره‌ای رنگ این گیاه می ‌باشد که ظاهری روشن و سفید و آمده ‌است.

ایران به ‌عنوان بیشترین مصرف‌کنندگان چای و دمنوش در جهان شناخته می ‌شوند این محصول گیاهی که از جوانه ‌های تازه گیاه چای تولید می ‌شود سرشار از خاصیت بوده و بسیار مفید می ‌باشد افرادی که دچار اختلالات قلب و عروق هستند و می ‌توانند با مصرف دمنوش چای سفید به بهبود عملکرد قلب خود کمک بسیاری کنند.

همچنین تحقیقات نشان داده که این محصول گیاهی همچون چای کوهی برای سلامت دهان و لثه فوق ‌العاده مفید می ‌باشد و عفونتهای دهان را از بین می ‌برد چای سفید امروز طرفداران بسیار زیادی در جهان پیدا کرده که به مصرف آن علاقه مند می ‌باشند طعم آن ملایم و رنگ آن زرد کم‌رنگ می ‌باشد.

چای دارچین

برای اطلاع از خواص چای دارچین با ما همراه باشید اگر جزء افرادی هستید که از این محصول به صورت مداوم استفاده می کنید برای زنان خواص زیادی دارد مخصوصا قبل از قاعدگی چای دارچین به تنظیم دوره ی ماهانه کمک می کند و بدن را به خوبی شستشو می دهد و مرهمی برای سینه می باشد زیرا میکروبها و آلودگیها را از آن پاک می کند ولی در دوران بارداری نباید از ان مصرف بکنید زیرا به دلیل طبع گرم و قاعده آور بودن ممکن است که منجر به سقط جنین شود.چای دارچین همچون دمنوش گیاهی پونه در دفع ویروسهای بدن بسیار موثر است کما اینکه در دوران کرونا به خوردن چای دارچین بسیار توصیه می شد.

مهمترین خواص چای دارچین برای لاغری می باشد که اگه آن را به همراه زنجبیل به صورت ناشتا مصرف کنید باعث از بین رفتن چربیهای دور شکم می شود. بهترین دم نوش و چای برای لاغری به این شکل است که ابتدا مقداری آب را بجوشانید و زنجیبل تازه را به مقدار کمی خرد کرده و همراه با مقداری پوست لیمو ترش و چند تکه چوب دارچین درون آب در حال جوش ریخته و بگذارید به مدت 15 دقیقه بجوشد سپس شعله را خاموش کرده و برای خود یک فنجان از این دم کرده را میل کنید بقیه را نیز درون یخچال نگهداری کنید این کار را می توانید به صورت هفتگی انجام دهید و تاثیرات آن را به خوبی مشاهده کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.