تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16008

چاووش‌اوغلو: دور سوم مذاکرات عادی‌سازی با ارمنستان در وین برگزار می‌شود

چاووش‌اوغلو: دور سوم مذاکرات عادی‌سازی با ارمنستان در وین برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آرکا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام مکان سومین دور مذاکرات، بار دیگر تاکید کرد که شخصا معتقد است مذاکرات باید در ترکیه یا ارمنستان برگزار شود، نه در کشور سوم. او درباره زمان دقیق برگزاری این مذاکرات اطلاعاتی ارائه نکرد. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری آرکا، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اعلام مکان سومین دور مذاکرات، بار دیگر تاکید کرد که شخصا معتقد است مذاکرات باید در ترکیه یا ارمنستان برگزار شود، نه در کشور سوم.

او درباره زمان دقیق برگزاری این مذاکرات اطلاعاتی ارائه نکرد.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان ۱۳ آوریل گفت که شکست تلاش‌ها برای عدم پیشرفت سریع روند عادی‌سازی روابط با ترکیه ممکن است این روند را به‌کلی متوقف کند.

نخستین نشست نمایندگان دو کشور در ۱۴ ژانویه در مسکو و دومین نشست آن‌ها در ۲۴ فوریه در وین برگزار شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان دو نشست قبلی را “مثبت” توصیف کرده و گفت، هدف نهایی دستیابی به عادی‌سازی کامل در روابط ترکیه و ارمنستان است.

گرچه ترکیه یکی از نخستین‌ کشورهایی بود که استقلال ارمنستان از شوروی را به رسمیت شناخت، اما این دو کشور هیچ رابطه دیپلماتیکی با یکدیگر ندارند. ترکیه در سال ۱۹۹۳ و در راستای حمایت از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ، مرزهای مشترک خود با ارمنستان را بست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.