تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 16247

چالش کشتی زنان در راه قهرمانی آسیا؛ دخترانی که رفتند!

چالش کشتی زنان در راه قهرمانی آسیا؛ دخترانی که رفتند!

به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی آلیش زنان اواخر اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد و در حال حاضر نیز اردوهای آماده سازی خود را آغاز کرده است. ملی‌پوشان اردوی اول را پشت سر گذاشتند و تا زمان اعزام به قرقیزستان چند اردوی دیگر هم دارند اما چالش اصلی سرمربی تیم ملی

به گزارش ایسنا، تیم ملی کشتی آلیش زنان اواخر اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد و در حال حاضر نیز اردوهای آماده سازی خود را آغاز کرده است. ملی‌پوشان اردوی اول را پشت سر گذاشتند و تا زمان اعزام به قرقیزستان چند اردوی دیگر هم دارند اما چالش اصلی سرمربی تیم ملی تغییر رشته دو نفر از ورزشکارانی است که پیش از این در مسابقات بین‌المللی برای کشتی ایران مدال طلا کسب کرده‌ بودند.  

آنا براتی، سرمربی تیم ملی کشتی آلیش زنان در مورد مسابقات قهرمانی آسیا و تغییر رشته برخی از ورزشکاران به ایسنا گفت: کار سختی داریم چون رقبای آسیایی کشتی از جهانی قوی‌تر هستند. با این حال سعی می‌کنیم بهترین رنگ مدال را بگیریم اما خیلی سخت است چون در برخی از اوزان افراد تغییر کرده‌اند و مجبور شده‌ایم از صفر شروع کنیم. ما روی یک نفر کار می‌کنیم و مقام خوب می‌آورد اما وقتی رشته خود را تغییر می‌دهد، خیلی به ما ضربه وارد می‌شود.

او در مورد رقبای اصلی ایران در قهرمانی آسیا گفت: اصلی‌ترین حریف ما قرقیزستان است که میزبانی را هم برعهده دارد. ازبکستان و قزاقستان هم دیگر رقبای ما هستند. نمی‌دانم ترکمنستان هم تیم می‌فرستد یا نه اما به طور کلی قرقیزستان، ازبکستان، ‌ قزاقستان و ترکمنستان همیشه رقبای اصلی ما بوده‌اند.

براتی در مورد وضعیت اردوی تیم ملی بیان کرد: اردوی خوبی داشتیم. ابتدا یک انتخابی برگزار کردیم و توانستیم نفرات اول، دوم و برخی از نفرات سوم  را در اردو حفظ کنیم تا محک‌شان بزنیم. از آنجایی که یک مربی بدنساز هم به تیم اضافه شده است، شرایط بهتر پیش می‌رود و به تدریج نقاط ضعف و قوت بدنسازی دختران را هم متوجه می‌شویم. دو اردوی دیگر تا مسابقات پیش رو داریم و فکر می‌کنم اگر همینگونه پیش برویم بهترین نتیجه را بگیریم.

او افزود: در حال حاضر ۱۴ نفر در اردو حضور دارند که در نهایت ۶ نفر در ۶ وزن به مسابقات اعزام می‌شوند. البته آقای دبیر گفته که در یک یا دو وزن می‌توانیم دو نفر را اعزام کنیم که این به نظر کادر فنی بستگی دارد.

سرمربی تیم ملی به وضعیت آمادگی کشتی‌گیران اشاره کرد و گفت: بعد از مسابقات قرقیزستان دیگر اردو نداشتیم و نتوانستیم مسابقات کشوری را برگزار کنیم به خاطر همین نفرات اول تا ششم اوزان مختلف آخرین مسابقه کشوری را دعوت و یک انتخابی برگزار کردیم. نفرات برتر این انتخابی به تیم ملی وارد شدند. اردوها را پیش می‌بریم تا ملی‌پوشان به آمادگی برسند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.