تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 22027

پیشرفت‌های ایران ظرفیت‌ خوبی برای تعمیق روابط با ازبکستان فراهم کرده است

پیشرفت‌های ایران ظرفیت‌ خوبی برای تعمیق روابط با ازبکستان فراهم کرده است

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در جریان سفر به ازبکستان، در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور گفت: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی ازبکستان فرصت خوبی برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه بود. رئیس جمهور افزود: در مذاکرات دو جانبه با وجود رضایتمندی طرفین از

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در جریان سفر به ازبکستان، در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور گفت: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی ازبکستان فرصت خوبی برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه بود.
رئیس جمهور افزود: در مذاکرات دو جانبه با وجود رضایتمندی طرفین از روند رو به گسترش روابط، بر تلاش برای ارتقای بیش از پیش سطح تعاملات تاکید و قرار شد بخش‌های مربوطه برای افزایش چند برابری حجم مبادلات تجاری تلاش کنند.
رئیسی با جدی توصیف کردن اراده رئیس جمهور و مسئولان ازبکستان برای گسترش روابط، اظهار داشت: در دیدار روز گذشته تفاهمات خوبی حاصل و مقرر شد پیگیری‌های ویژه‌ای برای تحقق این تفاهم‌ها انجام شود.
رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مبادلات مالی برای رفع دغدغه تجار و فعالان بازرگانی، دستگاه‌های مسئول را مأمور پیگیری تحقق آن کرد.
رفع مشکلات مربوط به تعرفه گمرکی و فراهم کردن زمینه برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، از دیگر ماموریت‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول برای تسهیل شرایط توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور بود.
رئیسی با اشاره اطلاعات کامل و دقیق رئیس جمهور ازبکستان از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی، از فعالان اقتصادی و تجاری خواست از ظرفیت‌های خوبی که این پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایجاد کرده است، در جهت تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.
رئیس جمهور با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های گسترده توانست این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.