تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 26284

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره‌برداری

پروژه آبرسانی به شهر سنندج در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “حبیب اله علی اصغری” مجری این طرح در شرکت آب و نیروی ایران گفت: هدف از اجرای این پروژه را تأمین ۵۷ میلیون مترمکعب برای تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و پیش‌بینی آب شرب پایدار و با کیفیت جهت پاسخگویی به نیاز جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، “حبیب اله علی اصغری” مجری این طرح در شرکت آب و نیروی ایران گفت: هدف از اجرای این پروژه را تأمین ۵۷ میلیون مترمکعب برای تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و پیش‌بینی آب شرب پایدار و با کیفیت جهت پاسخگویی به نیاز جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در افق سال ۱۴۲۵ است.
وی افزود: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی ارکان طرح، برای بهبود کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج در مدت کمتر از دو سال به مرحله بهره‌برداری رسید تا جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهر از این آب با کیفیت بهره‌مند شوند.
مجری طرح تأمین آب شرب سنندج اظهارداشت: مطابق آزمایش‌های انجام شده، پارامترهای مؤثر در کیفیت آب شرب این شهر شامل شاخص‌های فیزیکی اعم از بو، مزه و طعم به طور متوسط تا ۸۰ درصد بهبود یافته که این امر باعث رضایتمندی جمعیت مصرف کننده خواهد شد.
لازم به ذکر است، این پروژه از میانه مسیر ۸۸ کیلومتری از سد آزاد به سد قوچم و با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلیمتر به طول ۲۷ کیلومتر منشعب شده که با این حساب طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ ۴۸۰ متر است.
این پروژه آبرسانی با هدف کلی تأمین آب شرب شهرهای سنندج، قروه و دهگلان و همچنین آب کشاورزی اراضی و باغات مسیر سامانه آبرسانی و محدوده مخازن سدهای آزاد و قوچم به میزان ۴۳۰۰ هکتار اجرا شده است.
این طرح از بهمن سال ۱۳۹۹ شروع و در مدت کمتر از دو سال توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مهندسین مشاور آبان پژوه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء – مؤسسه اروندان و مشارکت تارا – معتبر و با بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری این پروژه با بهره‌گیری از پتانسیل‌های داخلی به طور کامل توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی و همچنین تولیدات کارخانه‌های داخلی انجام شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.