تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۳:۴۶
کد خبر : 10439

پرستاران برای مراقبت از مردم به آتش کرونا زدند

پرستاران برای مراقبت از مردم به آتش کرونا زدند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در مراسم آئین تکریم از مقام پرستار، نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، قهرمان کربلا را بسیار درخشان و نوید برای جامعه پرستاری توصیف کرد و افزود: حضرت زینب (ع) سلحشورانه حرکت پرشور امام حسین (ع) را ادامه داد، صفات و فضائل ایشان و

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در مراسم آئین تکریم از مقام پرستار، نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها، قهرمان کربلا را بسیار درخشان و نوید برای جامعه پرستاری توصیف کرد و افزود: حضرت زینب (ع) سلحشورانه حرکت پرشور امام حسین (ع) را ادامه داد، صفات و فضائل ایشان و نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت این بانوی قهرمان نشان از جایگاه والای پرستاری دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت نامگذاری روز پرستار همزمان با ولادت بانوی قهرمان کربلا اظهار کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب ظرفیت بالای روحی و اخلاقی حضرت زینب (س) به عنوان بانوی مجتهده و قهرمان و نامگذاری روز ولادت ایشان با روز پرستار حامل پیام‌های مهمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بحران کرونا نشان داد که پرستاران ایران اسلامی پیشتازان عرصه ایثارگری هستند، پرستاران در سخت‌ترین شرایط صبورانه تن بر آتش کرونا زدند و از جان مایه گذاشتند.

وی با بیان اینکه در روزهای سخت نبرد با کرونا و در شرایطی که حتی تأمین وسایل حفاظتی تبدیل به یک بحران شده بود، پرستاران صحنه دفاع از مردم را خالی نکردند، گفت: در روزهایی که ترس و اضطراب ناشی از کرونا انسان‌ها را ناگزیر به رعایت فاصله گذاری اجتماعی کرده بود، پرستاران جایگاه ممتاز خدمت رسانی را ترک نکردند.

زالی با اشاره به جانفشانی پرستاران در سخت‌ترین روزهای کرونایی تاکید کرد: بخش کثیری از شهدای عرصه سلامت را جامعه پرستاری تشکیل می‌دهند، از خودگذشتگی این عزیزان ستودنی و غرور انگیز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ۱۵۵ پرستار در اقصی نقاط کشور به مقام شهید یا شهیده مدافع سلامت نائل آمدند، این عزیزان برای صیانت از مردم جان خود را به آتش کرونا کشیدند تا از درد و رنج مردم در این پاندمی عالم گیر بکاهند.

وی ادامه داد: تا به امروز ۱۴۵ هزار پرستار نیز در کشور در عرصه خدمت به مردم به کرونا مبتلا شده‌اند، این عزیزان به معنای واقعی جانبازان حوزه سلامت هستند.

زالی با بیان اینکه کارنامه جامعه پرستاری کشور علیرغم بی مهری‌ها و وعده‌های محقق نشده همچنان درخشان است ادامه داد: پرستاران غیور این مرز و بوم در تمام بحران‌ها و روزهای سخت، همچنان با دل و جان به مردم خدمت رسانی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن عرض خدا قوت و دست مریزاد به پرستاران پرتلاش کشور گفت: کارنامه جامعه پرستاری در دفاع مقدس، روزهای سخت شکل گیری انقلاب اسلامی، مشحون خدمت گذاری است و اوج این افتخار آفرینی در کرونا خودنمایی کرد.

زالی با بیان اینکه امسال روز ارج گذاری به مقام شامخ پرستاران در شرایط متفاوتی در کشور و دانشگاه برگزار می‌شود افزود: امید داریم در فضای امروز مطالبات پرستاران در بالاترین سطح محقق شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خطاب به مسؤولان و سیاستگذاران اظهار کرد: بی شک با توجه به تاکید مؤکد مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی مطالبات ۱۰ و ۱۴ ساله نظام تعرفه گذاری در حوزه پرستاری به زودی محقق خواهد شد، مهر تأیید این گام نوید بخش، پیام قاطع رئیس جمهور در راستای عملیاتی شدن این مهم در هیئت وزیران است.

به گفته زالی، پرستاران شریف کشور در تحقق اجرای نظام تعرفه هرگز به دنبال منافع مالی نیستند بلکه، استقلال حرفه‌ای و حرکت به سمت عدالت در حوزه سلامت، صرف نظر از مزایای مالی، دستاورد سترگ جامعه پرستاری در پی اجرای نظام تعرفه گذاری است.

ضرورت اجرای قانون ضریب فوق العاده خاص، معافیت مالیاتی (خصوصاً پرستاران بخش‌های کرونایی)، تعریف عنوان ایثارگری برای پرستارانی که در طول کرونا دچار سندرم‌های روانی و فیزیکی شده‌اند، استخدام و نظام یکپارچه متمرکز مبنی بر کرامت پرستاران و حفظ و ارتقا شأن پرستاران از موارد مهمی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به آن اشاره کرد و تحقق این مطالبات به حق را ضروری دانست.

وی با اشاره به روند کاری دشوار و تلخ نیروی ۸۹ روزه پرستاری اظهار کرد: سزاوار نیست تلاش افرادی که در روزهای سخت کرونایی برای خدمت رسانی به مردم به ناوگان سلامت کشور پیوستند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، نادیده بگیریم و روند درمان جذب و تبدیل وضعیت این نیروها را به تعویق یا به طور کلی حذف کنیم.

زالی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر تسریع در روند جذب نیروهای ۸۹ روز اضافه کرد: طبق فرمایشات روشن و واضح رهبر انقلاب نمی‌شود زمانیکه به نیروی پرستاری و تکمیل کادر بهداشت و درمان نیاز داشتیم، این افراد با جان و دل در کنار ما باشند و امروز به راحتی از کنار تلاش‌های این عزیزان بگذریم.

تضمین امنیت شغلی و پایدار فرزندان برومند این مرز و بوم که در کسوت پرستاری لباس خدمت بر تن کرده‌اند، تاکید دیگر وی در این نشست بود.

زالی ادامه داد: تردید نداریم فضای حاکم در دولت و مجموعه مجلس شورای اسلامی با عصاره تکریم و رفع مشکلات پرستاران آمیخته است.

وی در ادامه به فرمایشات عالمانه، دلسوزانه و مشوقانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بن مایه این فرمایشات تحقق خواسته‌ها و حل مشکلات جامعه خدوم پرستاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به اجرای طرح‌های نوآورانه وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اعلام آمادگی کرد و در این طرح‌ها به مواردی همچون پرستار پیگیر که در دوران کرونا شکل گرفت و پرستاری جامعه نگر اشاره کرد.

زالی در خاتمه ضمن تبریک به مناسبت روز پرستار به تلاشگران حوزه خدمت رسانی به مردم از پیگیری‌های هیئت رئیسه دانشگاه مبنی بر رفع مطالبات جامعه پرستاری خبر داد و از تلاش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان واحدی پویا و نوآور قدردانی کرد.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.