تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 27894

پاپ فرانسیس خواستار از سرگیری مذاکرات هسته‌ای شد

پاپ فرانسیس خواستار از سرگیری مذاکرات هسته‌ای شد

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه قطری الجزیره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در اظهارتی گفت که برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران هستیم. پیش از این یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم تصریح کرد که دولت بایدن چندین روش

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه قطری الجزیره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در اظهارتی گفت که برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه خواستار از سرگیری مذاکرات هسته ای ایران هستیم.
پیش از این یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه اسرائیل هیوم تصریح کرد که دولت بایدن چندین روش ارتباطی غیر رسمی با ایران را برای طرح مسائل متعدد بین دو کشور حفظ کرده است اما این موضوع را رد کرد که بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران در راس دستور کار قرار دارد.
وی در این باره گفت: ما راه‌هایی برای برقراری ارتباط با ایران در مورد مسائل نگران‌کننده مانند موضوع آزادی شهروندان آمریکایی که در ایران بازداشت شده‌اند، داریم اما قصد نداریم جزئیات آنها را بیان کنیم.
این سخنگو اما در ادامه تاکید کرد که در این مرحله بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مهم نیست.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که مقامات آمریکایی در پی تحولات اخیر در ایران در سه ماه گذشته چندین بار اعلام کرده‌اند که موضوع مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها اکنون در دستور کار آنها نیست. علی رغم این ادعا سوال این است که آیا تبادل پیام و مذاکره بین ایران و آمریکا از طریق واسطه‌ها در حال انجام است یا نه؟ تصریح کرد: تبادل پیام و انعکاس دیدگاه‌ها به طرق مختلف بین دو کشور وجود دارد.
به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی علی‌رغم ادعاهای مکرر این کشور مبنی بر تلاش واشنگتن برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اکنون اذعان می‌کنند که روی احیای این توافق متمرکز نیستند و برجام چندین ماه است که در دستور کار دولت قرار ندارد.
اما مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام برای رفع تحریم‌های ایران و بازگشت آمریکا به این توافق از چند ماه پیش تاکنون به دلیل زیاده‌خواهی و کارشکنی طرف آمریکایی و قصور اروپایی‌ها برای پیشبرد مذاکرات و رفع موانع متوقف شده است.
مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آماده بازگشت و از سرگیری مذاکرات هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.