تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر : 20177

ونزوئلا، آمریکا را به خرابکاری در تاسیسات نفتی‌اش متهم کرد

ونزوئلا، آمریکا را به خرابکاری در تاسیسات نفتی‌اش متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه “طارق العیصمی” وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که خط لوله گازی این کشور در شمال هدف حمله قرار گرفته که باعث آتش سوزی در سایت‌های آن شده است. در ژوئن ۲۰۲۲، مقام‌های کاراکاس اعلام کرده بودند که حمله‌ای خرابکارانه در پالایشگاه “ال پالیتو” در شمال

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز یکشنبه “طارق العیصمی” وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد که خط لوله گازی این کشور در شمال هدف حمله قرار گرفته که باعث آتش سوزی در سایت‌های آن شده است.

در ژوئن ۲۰۲۲، مقام‌های کاراکاس اعلام کرده بودند که حمله‌ای خرابکارانه در پالایشگاه “ال پالیتو” در شمال ونزوئلا خرابی فاجعه آمیزی را در تاسیسات آن برجای گذاشته است. درضمن، آتش سوزی گسترده‌ای در پالایشگاه “کاردون” در شمال ونزوئلا در مه سال جاری میلادی رخ داد.

دیوسدادو کابیو، معاون رئیس حزب حاکم ونزوئلا در یک نشست خبری در کاراکاس گفت: این بخشی از سیاست امپریالیستی آمریکاست؛ حمله به تاسیسات نفتی، اعزام مزدوران به اینجا که البته برخی از آنها دستگیر شده‌اند و دیگران هم به تلاش برای کودتا و قتل در ونزوئلا متهم هستند. اینها فرستادگان دولت ایالات متحده هستند.

وی ادامه داد، این خرابکاری اخیر در تاسیسات نفتی دولت ونزوئلا نشان می‌دهد که دولت واشنگتن از هدفش برای بی ثبات کردن اوضاع در ونزوئلا دست نمی‌کشد.

این مقام ونزوئلایی افزود: چنین رویدادهایی باید به ما بیاموزد که امپریالیسم هرگز از پای نمی‌نشیند. آنها دوست دارند ما را متفرق کنند و ما بعدش به آنها التماس کنیم. این برای ونزوئلا اتفاق نخواهد افتاد چون ملت ما به این کار عادت ندارند و از پای نمی‌نشینند. مقام‌های امنیتی ونزوئلا به هر اقدام خصمانه در کشور پاسخ خواهند داد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر ایوان دوکه، رئیس جمهوری کلمبیا را به دست داشتن در حمله به تاسیسات و زیرساخت‌های نفت و برق ونزوئلا متهم کرده بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.