تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 26968

ورود ۲۰۰ واگن ساخت داخل به ناوگان حمل ترکیبی کشتیرانی ایران

ورود ۲۰۰ واگن ساخت داخل به ناوگان حمل ترکیبی کشتیرانی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه خدمات‌رسانی و کسب بازارهای تازه، ۲۰۰ دستگاه انواع واگن‌های باری را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده است. شرکت حمل‌ونقل ترکیبی از شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی برگزاری مناقصه‌ای، قرارداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه خدمات‌رسانی و کسب بازارهای تازه، ۲۰۰ دستگاه انواع واگن‌های باری را از تولیدکنندگان داخلی خریداری کرده است.
شرکت حمل‌ونقل ترکیبی از شرکت‌های تابعه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی برگزاری مناقصه‌ای، قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن لبه بلند با یکی از سازندگان داخلی منعقد کرده که به‌زودی این واگن‌ها تحویل شرکت مذکور خواهند شد تا نسبت به بازار حمل مواد معدنی و فله ورود نماید.
همچنین با راه‌اندازی کریدورهای فعال در گروه کشتیرانی، این شرکت متعاقباً با برگزاری مناقصه یاد شده، ۱۰۰ دستگاه واگن مسطح ۲۶ متری از یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده داخلی خریداری نمود که واگن‌های مذکور هم اکنون در حال ساخت هستند.
گفتنی است، هر دستگاه واگن باری لبه بلند ظرفیت حمل حدود ۶۸.۵ تن انواع کالا را دارد که ضمن کاهش زمان حمل در کاهش مصرف سوخت و کمک به حفظ محیط زیست بسیار مؤثر است.
همچنین، افزایش تعداد واگن‌های مسطح نیز علاوه بر کاهش زمان ترانزیت کالا، حمل کالا را به صورت DOOR TO DOOR تسهیل می‌سازد. طبق اعلام شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ساخت واگن‌های یاد شده در داخل و با تکیه بر توان مهندسان داخلی در مجموع از خروج معادل ۱۴ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.
شایان ذکر است، ساخت ۲۰۰ دستگاه واگن یاد شده به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۵۰۰ نفر شغل جدید ایجاد کرده است.
یادآور می‌شود؛ شرکت حمل‌ونقل ترکیبی گروه کشتیرانی مالکیت حدود ۱۲۰۰ دستگاه واگن حمل سوخت (مخزن‌دار) و لبه کوتاه را در اختیار دارد که از این تعداد حدود ۷۳۲ واگن مخزن‌دار در حال فعالیت هستند و نقش اساسی در حمل سوخت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ایفا می‌کنند. در عین حال، شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی حمل محمولات روغنی، بارهای جنرال کارگو و کانتینری را با ۴۵۲ دستگاه واگن لبه کوتاه برعهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.