تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 25682

وجود ۱۳۰ ایستگاه لرزه‌نگاری در کشور، نیاز کشور ۱۴۰۰ ایستگاه

وجود ۱۳۰ ایستگاه لرزه‌نگاری در کشور، نیاز کشور ۱۴۰۰ ایستگاه

به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران گفت: مدت‌ها بود در سال‌های گذشته شاهد افتتاح طرح‌های زیربنایی در حوزه ایمنی نبوده‌ایم و چیز قابل مشاهده‌ای ندیدیم. با ورود و آغاز به کار مدیریت شهری جدید خوشبختانه شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و زیربنایی هستیم. این یعنی

به گزارش ایسنا، محمدحسن نامی در آیین بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران گفت: مدت‌ها بود در سال‌های گذشته شاهد افتتاح طرح‌های زیربنایی در حوزه ایمنی نبوده‌ایم و چیز قابل مشاهده‌ای ندیدیم. با ورود و آغاز به کار مدیریت شهری جدید خوشبختانه شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و زیربنایی هستیم. این یعنی تلاش خوبی برای ایمنی و آرامش شهروندان شکل گرفته است.
وی ادامه داد: درحال حاضر ۵۶ مورد سانحه طبیعی در دنیا وجود دارد که برخی از آنها در برخی کشورها رخ می‌دهد اما ما شاهد هستیم هر ۵۶ مورد از جمله خشکسالی، سرمازدگی، ریزگرد، سیلاب و طوفان در کشور ما رخ می‌دهد.
نامی با تاکید بر اینکه زمین لرزه می‌تواند بلا نباشد ادامه داد: ظرف ۲۲۰ سال گذشته شش زلزله بالای هفت ریشتر را شاهد بوده‌ایم که آخرین زلزله به قدرت ۷.۶ ریشتر بود که به عنوان یکی از بلایای بسیار خطرناک از آن یاد شده است.  در کنار آن در تهران گسل شهرری به عنوان خطرناک‌ترین گسل به همراه مشاء فعال هستند که هر یک می‌توانند مخاطرات جدی را ایجاد کنند. اما با این وجود  اگر پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم و در حوزه‌هایی همچون مصالح ساختمانی ، به گونه‌ای تدبیر کنیم تا هشت ریشتر مقاومت داشته باشند می‌توانیم بگوییم زلزله دیگر بلا نیست.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: باید سازه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که تا هشت ریشتر مقاوم باشند البته  شهرداری نیز خوشبختانه در این زمینه نظارت‌ها را آغاز کرده و حساسیت قابل تقدیری را نشان داده است.
نامی در تاکید کرد: باید در کشور ۱۴۰۰ ایستگاه لرزه نگاری داشته باشیم که در حال حاضر ۱۳۰ ایستگاه وجود دارد لذا باید در بودجه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.