تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 17339

والیبال سپاهان؛ ایستگاه پایانی یا شروعی طوفانی

والیبال سپاهان؛ ایستگاه پایانی یا شروعی طوفانی

سپاهانی‌ها بعد از رسیدن به سکوی سوم در لیگ۹۹، سال ۱۴۰۰ را متفاوت شروع کرده و با در اختیار گرفتن ستاره‌های ملی‌پوشی چون امیر غفور، مسعود غلامی، فرهاد قائمی، سیامک مرندی و مجتبی میرزاجانپور برای قهرمانی خیز گرفتند. با اینکه طلایی‌پوشان نیم‌فصل را با قهرمانی تمام کرده و به‌عنوان اولین تیم راهی جمع ۸ تیم

سپاهانی‌ها بعد از رسیدن به سکوی سوم در لیگ۹۹، سال ۱۴۰۰ را متفاوت شروع کرده و با در اختیار گرفتن ستاره‌های ملی‌پوشی چون امیر غفور، مسعود غلامی، فرهاد قائمی، سیامک مرندی و مجتبی میرزاجانپور برای قهرمانی خیز گرفتند.

با اینکه طلایی‌پوشان نیم‌فصل را با قهرمانی تمام کرده و به‌عنوان اولین تیم راهی جمع ۸ تیم پلی‌آف نشین شدند، اما از مصدومیت طولانی مدت قائمی و درد زانو میرزاجانپو در بازی حساس برابر پیکان گرفته تا قطعی برق ناگهانی سالن فدراسیون در شب سرنوشت‌ساز سپاهان دست به دست هم دادند تا اصفهان باز هم از رسیدن به فینال بازمانده و برای دومین سال پیاپی با همه برنامه‌ریزی‌ها و هزینه‌ها به سکوی سوم برسد. نتیجه‌ای که ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان را به فکر استعدادیابی و بازیکن‌سازی برای تشکیل تیم جدید انداخت. تا جایی که در حاشیه مسابقات لیگ برتر هندبال خبر انحلال تیم سوپر لیگ و فروش امتیاز آن را داد.

ایسنا برای بررسی بیشتر این موضوع با مجتبی داوری، مدیر ورزش قهرمانی باشگاه سپاهان به گفت‌وگو پرداخت  که در ادامه می‌خوانید:

سرنوشت تیم والیبال سپاهان چه شد؟

باید بپذیریم والیبال اصفهان از نظر بازیکن فقیر است. حدود سه سال است که سپاهان در حوزه والیبال نیز وارد شده و با وجود شرایط کرونایی در دو سال نخست نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. در مجموع این سه سال، هیات مدیره باشگاه به این نتیجه رسیدند که بهتر است تیم مجدد از دسته یک با بازیکنان نوجوانان، جوانان و امید بومی اصفهان شروع شود، اما باید بدانیم سپاهان والیبال را رها نکرده است.

با این شیوه شاهد نتیجه بهتری خواهیم بود؟

ممکن است نتیجه مورد نظر در سال نخست به دست نیاید، ولی قطعا پس از یک یا دو سال این بازیکنان به مرز پختگی رسیده و به لیگ برتر صعود خواهند کرد. به این ترتیب ورزش اصفهان که در رشته‌های زیادی حرف برای گفتن داشته و ملی‌پوشان زیادی دارد، در والیبال نیز بتواند بازیکنان خوبی به تیم ملی تحویل دهد. والیبالیست‌هایی نظیر مباشری و ملابهرامی در اصفهان انگشت شمارند و مطمئناً با این اتفاق جدید پس از دو تا سه سال بازیکنان جوان و آینده‌داری را به جامعه ورزش تحویل می‌دهیم.

هدف اصلی باشگاه سپاهان از این انحلال و شروع مجدد چیست؟

جامعه والیبال اصفهان علاقه‌مند به تیم‌داری سپاهان هستند و مسئولان باشگاه نیز دید بلندمدتی به این حوزه دارند. هدف اصلی سپاهان، پرورش و بومی‌سازی بازیکن است. آکادمی والیبال سپاهان راه‌اندازی شده که رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان دارد. تیم دسته یکی ما از همین بازیکنان هستند و مطمئنیم با این رویکرد طی دو یا سه سال آینده در والیبال حرف برای زدن داریم.

امتیاز لیگ برتری سپاهان و قراردادهای چندساله برخی بازیکنان چه می‌شود؟

آیین‌نامه فدراسیون والیبال تکلیف همه چیز را مشخص کرده است. در گام نخست امتیاز لیگ برتری سپاهان از طریق بخش فروش و بازاریابی باشگاه به فروش خواهد رسید. برای بازیکنان نیز طبق قوانین فدراسیون عمل خواهیم کرد. بازیکنان سرشناس و محبوبی داشتیم که هر باشگاهی علاقه‌مند به انتقال آن‌ها است.

با توجه به اینکه ستاره‌ها با قول قهرمانی به تیم آمدند، جریمه‌ای برای نرسیدن به این مهم لحاظ می‌شود؟

این مورد در دستور کار بوده است. البته هنوز مصوب نشده و در مراحل بررسی است.

هم‌زمان با تلاش طلایی‌پوشان اصفهان برای رسیدن به سکو نخست لیگ برتر، دیگر نماینده اصفهان جواز حضور در سوپر لیگ را کسب کرد تا والیبال اصفهان دو نماینده پرطرفدار در لیگ برتر والیبال داشته باشد، اما با نامه رسمی سپاهان به استانداری و اعلام قطعی انحلال، این تیم از دور لیگ برتر کنار رفت. حال باید منتظر ماند و دید گیتی‌پسند تازه نفس که بعد از ۱۰ سال به لیگ برتر برگشته با بازیکنان نسبتاً گمنام در لیگ ۱۴۰۱ چه خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.