تاریخ انتشار : شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 27274

هشدار سرمای کشنده برای ۲۴۰ میلیون آمریکایی/ مرگ ۱۷ تن در کولاک و یخبندان

هشدار سرمای کشنده برای ۲۴۰ میلیون آمریکایی/ مرگ ۱۷ تن در کولاک و یخبندان

به گزارش ایسنا، روز گذشته (جمعه) سرمای قطب شمال بیشتر مناطق ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد و به ادامه بارش سنگین برف و توفان زمستانی در بسیاری از ایالت‌ها منجر شد. شبکه اسکای نیوز گزارش کرد: توفان زمستانی کم‌سابقه در آمریکا که طی چند روز اخیر جان دستکم ۱۷ تن را گرفته،

به گزارش ایسنا، روز گذشته (جمعه) سرمای قطب شمال بیشتر مناطق ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد و به ادامه بارش سنگین برف و توفان زمستانی در بسیاری از ایالت‌ها منجر شد.

شبکه اسکای نیوز گزارش کرد: توفان زمستانی کم‌سابقه در آمریکا که طی چند روز اخیر جان دستکم ۱۷ تن را گرفته، منجر به ایجاد اختلال در سفر میلیون‌ها آمریکایی در آستانه تعطیلات سال نو میلادی می‌شود.

هزاران پرواز لغو شده و صدها هزار مسافر در فرودگاه‌ها معطل مانده‌اند.

توفان و گردباد روز جمعه با انداختن درختان و آسیب رساندن به دکل‌های برق، دست کم یک و نیم میلیون آمریکایی را بدون برق گذاشت.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، در ایالت داکوتای جنوبی که قلمرو خودمختار قبیله بومیان است، گزارش شده که این افراد برای گرم نگه‌داشتن خود و به علت کمبود سوخت، البسه و پارچه می‌سوزانند.

همچنین در کانادا و در استان‌های اونتاریو و کبک در شرق این کشور، توفان و تندبادهای سرد موجب قطعی برق صدها هزار نفر شده است.

بقیه این کشور پهناور هم از استان بریتیش کلمبیا در غرب تا نیوفائندلند در شرق با وضعیت فوق‌العاده به علت برودت هوا و توفان زمستانی مواجهند.

در آمریکا نیز از تگزاس در جنوب تا مین در مرز کانادا سازمان هواشناسی هشدار زمستانی صادر و اعلام کرده است که توفان زمستانی، گستره‌ای به وسعت ۳۲۰۰ کیلومتر را در برگرفته است.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که در شهر “الک پارک” در ایالت مونتانا، دمای هوا به منفی ۴۵ درجه سانتیگراد رسیده است.

در شهر “هل” در ایالت میشیگان نیز کل شهر زیر برف فرورفته و دمای هوا به ۱۷ درجه زیر صفر افت کرده است.

فرماندار ایالت “کنتاکی” آمریکا در پیامی توئیتری به مردم تاکید کرده است: لطفا در خانه بمانید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرویس ملی هواشناسی آمریکا (NWS) اعلام کرد که  روز گذشته در پی توفان زمستانی و یخبندان از مونتانا تا تگزاس آمریکا، برای حدود ۲۴۰ میلیون نفر – بیش از دو سوم جمعیت ایالات متحده – هشدار سرمای شدید صادر شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.