تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 26632

نعیم قاسم: آمریکا دائما به دنبال ایجاد آشوب در لبنان است

نعیم قاسم: آمریکا دائما به دنبال ایجاد آشوب در لبنان است

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امروز آمریکا روی حمایت از اسرائیل و ویرانی لبنان ایستاده است. تمامی دلایلی که برای ویرانی لبنان بیان می‌کنند، وجود دارد از جمله ماهیت نظام فرقه‌ای، خودخواهی، فساد و سوء مدیریت اما دلیل بزرگتر تحریم‌های آمریکا، تلاش دائمی این

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امروز آمریکا روی حمایت از اسرائیل و ویرانی لبنان ایستاده است. تمامی دلایلی که برای ویرانی لبنان بیان می‌کنند، وجود دارد از جمله ماهیت نظام فرقه‌ای، خودخواهی، فساد و سوء مدیریت اما دلیل بزرگتر تحریم‌های آمریکا، تلاش دائمی این کشور برای ایجاد آشوب در لبنان، محاصره آن، ممانعت از ارسال برق و تعامل کشورها با بیروت، مداخله در امور داخلی لبنان، تلاش برای تحمیل سیاست‌ها، روسا و مواضعی است که در خدمت منافع آمریکاست. بنابراین بزرگترین بحران امروز لبنان، آمریکاست که در امور داخلی آن دخالت می‌کند و تلاش دارد این کشور را محاصره کند.
وی افزود: اسرائیل یک خطر واقعی است که همیشه باید مراقب آن باشیم. اسرائیل خطری برای فلسطین، لبنان، منطقه و جهان است، اسرائیل با اشغالگری ماهیت‌ یافته و به ارتکاب جنایت و تجاوز ادامه می‌دهد. کل تاریخ رژیم صهیونیستی عبارت است از قتل، اخراج ساکنان، اشغال مناطق جدید، خودداری از بازگشت صاحبان زمین به اراضی خود و غارت زمین؛ این موجودیت اسرائیل است.
شیخ قاسم گفت: مقاومت به یکی از اصول لبنان بدل شده است و آنچه در استراتژی دفاعی می‌پذیریم این است که روی این مقاومت برای قدرت لبنان و دفاع از آن سرمایه‌گذاری شود؛ مرحله‌ای که سوال می‌شد مقاومت می‌خواهیم یا نه، به پایان رسیده است. اکنون در مرحله‌ای هستیم که پرسیده می‌شود روی این مقاومت که یکی از ستون‌های لبنان شده و کسی نمی‌تواند آن را به لرزه درآورد، چگونه سرمایه‌گذاری کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.