تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 20540

نشست وزرای دفاع کشورهای اقیانوس‌ آرام با محوریت چین

نشست وزرای دفاع کشورهای اقیانوس‌ آرام با محوریت چین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نشست سه روزه رهبران نظامی در سیدنی، استرالیا بر روی وضعیت کلی پیرامون خیزش چین، یک منطقه آزاد و باز پاسیفیک و تضمین منطقه هند-پاسیفیک با ثبات و صلح‌آمیز است. وی ادامه داد: این یک کنفرانس بزرگ برای

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت نشست سه روزه رهبران نظامی در سیدنی، استرالیا بر روی وضعیت کلی پیرامون خیزش چین، یک منطقه آزاد و باز پاسیفیک و تضمین منطقه هند-پاسیفیک با ثبات و صلح‌آمیز است.

وی ادامه داد: این یک کنفرانس بزرگ برای هماهنگی منافع امنیتی مشترک و بررسی مسائل امنیتی ملی است که بر گردن همگی ماست.

مقام های ارشد نظامی از ۲۶ کشور در این کنفرانس حضور دارند و بسیاری از آنها وزرای دفاع هستند. همچنین چین برای شرکت در این نشست دعوت شده بود اما نتوانست در آن شرکت کند.

در جریان نشست خبری امروز (چهارشنبه) میلی گفت که روسای دفاعی درباره اینکه چگونه می‌توانند بیشتر با یکدیگر همکاری کنند و ارتش‌های خود را توانمند سازند به گفت‌وگو پرداختند. همچنین آنها درباره رزمایش‌ها نیز صحبت کردند.

این کنفرانس با رزمایش دریایی گسترده “حاشیه اقیانوس آرام” در نزدیکی هاوایی همزمانی دارد. این رزمایش، بزرگترین مانور دریایی جهان و به میزبانی آمریکاست.

ژنرال میلی افزود: رهگیری جنگنده‌های شرکا و متحدان توسط چین در حریم هوایی بین‌الملل در منطقه پاسیفیک در پنج سال گذشته شدت گرفته است. فعالیت‌های چین به نظر با هدف تسلط یا قدرتنمایی است چون این کشور با منطقه آزاد و باز پاسیفیک مخالف است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی درباره سفر احتمال نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نیز گفت: صحبت درباره هرگونه سفر ویژه‌ای زود است. اگر چنین تصمیمی وجود داشته باشد که پلوسی یا هر شخص دیگری می‌خواهد به سفر برود و آن افراد درخواست حمایت نظامی داشته باشند، ما هر کاری که لازم باشد برای تضمین انجام ایمن این سفر انجام خواهیم داد. من به همین جا اکتفا می‌کنم.

در این میان، یکی از مقام‌های آمریکایی نیز که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است با شی جینپینگ، همتای چینی خود در روز پنجشنبه گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.