تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر : 6433

نشست معاون وزیرامورخارجه کشورمان با جمعی از ایرانیان مقیم عمان

نشست معاون وزیرامورخارجه کشورمان با جمعی از ایرانیان مقیم عمان

به گزارش ایسنا ،در این نشست  که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و جمعی از اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در عمان برگزار شد، شرکت کنندگان  ضمن تشکر از اقدامات بعمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیگیری و حل مسایل و مشکلات  ایرانیان مقیم،

به گزارش ایسنا ،در این نشست  که با حضور علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و جمعی از اعضای سفارت و نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در عمان برگزار شد، شرکت کنندگان  ضمن تشکر از اقدامات بعمل آمده توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در جهت پیگیری و حل مسایل و مشکلات  ایرانیان مقیم، به طرح نقطه نظرات خود پیرامون تسهیل اقامت و فعالیت ایرانیان در عمان پرداختند.

در ادامه سیدکاظم سجادی معاون وزیرخارجه در امور کنسولی، مجلس و ایرانیان ضمن تسلیت اربعین حسینی و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، از حضور در این نشست ابراز خرسندی کرد و در پاسخ به سئوالات و مشکلات مطرح شده مطالبی را بیان کرد.

وی  وجود بسیاری از مشکلات در میان ایرانیان خارج از کشور را ناشی از فاصله گیری از فرهنگ و هویت و تاریخ ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با همت ایرانیان مقیم و حمایت و هدایت سفارت جمهوری اسلامی ایران شاهد تاسیس تشکل ایرانیان در عمان باشیم.

سجادی همچنین حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان و ادب فارسی توسط ایرانیان خارج از کشور را از جمله عواملی دانست که موجب افزایش حضور و اعتبار ایرانیان می شود.

وی در پایان بر تلاش و اهتمام بخش کنسولی وزارت خارجه بر پیگیری همه مسایل مطرح شده در این نشست تاکید کرد.

نجفی سفیر کشورمان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت ایرانیان ارائه و بااشاره به اینکه طی یکسال اخیر ورود اتباع ایرانی به عمان مشمول لغو روادید شده است، تاکید کرد :با تعامل و همکاری مثبت وموثر با مقامات عمان، تمهیدات بیشتری برای حضور وفعالیت ایرانیان در عمان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.