تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 16511

نخست وزیر ژاپن: همکاری با کره جنوبی بیش از پیش ضروری است

نخست وزیر ژاپن: همکاری با کره جنوبی بیش از پیش ضروری است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، «یون سوک-یول»، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی هیئتی را به ژاپن فرستاد؛ طی این دیدار فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن بر اهمیت “بهبود روابط دو جانبه میان کشورها” تاکید کرد. نخست وزیر ژاپن افزود: «ما فرصتی نداریم، پس نباید در بهبود روابط ژاپن- کره جنوبی کوتاهی کنیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ژاپن تایمز، «یون سوک-یول»، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی هیئتی را به ژاپن فرستاد؛ طی این دیدار فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن بر اهمیت “بهبود روابط دو جانبه میان کشورها” تاکید کرد.

نخست وزیر ژاپن افزود: «ما فرصتی نداریم، پس نباید در بهبود روابط ژاپن- کره جنوبی کوتاهی کنیم. نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی تحت تهدید است. همکاری استراتژیکی بین ژاپن و کره جنوبی و همچنین بین ژاپن، ایالات متحده و کره جنوبی بیش از پیش ضروری است.»

هم زمان با ادامه حمله روسیه به اوکراین، اظهارات کیشیدا مطرح شد و این در حالیست که ژاپن و کره جنوبی با چالش‌هایی در همسایگی خود مواجه هستند؛ از جمله این موارد می‌توان به “قاطعیت فزاینده چین” و “تهدیدات آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی” اشاره کرد.

هیئت کره جنوبی که توسط «چونگ جین سوک»، معاون رئیس مجمع ملی این کشور رهبری شد، اعلام کرد: بهبود روابط دوجانبه مهم است و امیدواریم که هر دو طرف با همکاری یکدیگر این روابط را بهبود دهند.

در سئول، وزیر خارجه آتی کره جنوبی به خبرنگاران گفت که این هیئت اعزامی درخصوص راهکارهایی برای حل مسائل براساس فهم و ادراک درستی از تاریخ گفت‌وگو می‌کنند.

این جلسه پس از دیدار این هیئت با یوشیماسا هایاشی، وزیر امورخارجه ژاپن و همچنین روسای سیاست دفاعی و صنعتی برگزار شد و آن‌ها با یکدیگر توافق کردند که در راستای بهبود روابط دوجانبه تلاش کنند.

گفته می‌شود که این سفر موج جدیدی از “خوش‌بینی” را در بهبود روابط توکیو- سئول ایجاد کرده است.

این هیئت همچنین با «هیروکازو ماتسونو»، دبیر ارشد کابینه وزیران ژاپن دیدار کرد.

علاوه بر آن طی این سفر، هیئت کره جنوبی قصد دارد با شینزو آبه و یوشیهیدا سوگا، نخست‌وزیران سابق ژاپن دیدار کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.