تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 26304

نتانیاهو خواستار تمدید مهلت تشکیل دولت جدید می‌شود

نتانیاهو خواستار تمدید مهلت تشکیل دولت جدید می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت خبری i۲۴، ارزیابی حزب لیکود حاکی از آن است که آنها تا ۱۲ روز دیگر یعنی تا پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت جدید، قادر به انجام این کار نخواهند بود و احتمالا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی از اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم بخواهد تا دوره

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت خبری i۲۴، ارزیابی حزب لیکود حاکی از آن است که آنها تا ۱۲ روز دیگر یعنی تا پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت جدید، قادر به انجام این کار نخواهند بود و احتمالا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی از اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم بخواهد تا دوره ماموریت وی برای تشکیل دولت جدید را تمدید کند.
این وب‌سایت خبری اعلام کرد، به دنبال بروز مشکلاتی در مذاکرات ائتلافی برای تشکیل دولت جدید، تقاضای مورد انتظار از هرتزوگ این خواهد بود.
وب‌سایت i۲۴ همچنین اعلام کرد، نتانیاهو می‌خواهد یک رئیس دائمی برای کنست منصوب شود و نامزدهای در دستور کار یوآو کیش، اوفیر آکونیس و امیر اوهانا هستند. نتانیاهو باید در پایان این هفته یا یکشنبه با آنها دیدار کند تا دوشنبه آینده نامزد خود را معرفی کند.
هرتزوگ ۱۳ نوامبر و پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در اراضی اشغالی، نتانیاهو را مامور تشکیل دولت جدید کرد.
از زمانی که نتانیاهو مامور تشکیل کابینه شود، ۲۸ روز فرصت دارد و در صورتی که در این مدت موفق به تشکیل کابینه نشود، طبق قوانین رژیم صهیونیستی این مهلت دو هفته دیگر تمدید خواهد شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.