تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16454

موضوع فلسطین همچنان مورد توجه افکار ملت‌های اسلامی و منطقه هست

موضوع فلسطین همچنان مورد توجه افکار ملت‌های اسلامی و منطقه هست

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت توجه بیشتر افکار عمومی به موضوع آرمان فلسطین تصریح کرد: مسئله قدس فقط به مظلومیت فلسطینی‌ها و آوارگان آن‌ها خلاصه نمی شود بلکه این یک مسئله چند بُعدی است که اگر ابعاد آن مورد شناخت قرار بگیرد توجه به این مسئله دائمی خواهد بود. وی

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت توجه بیشتر افکار عمومی به موضوع آرمان فلسطین تصریح کرد: مسئله قدس فقط به مظلومیت فلسطینی‌ها و آوارگان آن‌ها خلاصه نمی شود بلکه این یک مسئله چند بُعدی است که اگر ابعاد آن مورد شناخت قرار بگیرد توجه به این مسئله دائمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اشغال فلسطین همچنان هر هفته و هر روزه تحت عنوان شهرک سازی از سوی صهیونیست‌ها ادامه دارد و مربوط به ۷۰ سال پیش نیست، تأکید کرد: صهیونیست‌ها در راستای شهرک سازی، فلسطینی‌ها را از خانه‌های خود اخراج می‌کنند و اقدام به شهرک سازی می کنند و این مسئله آنقدر منفور است که حتی آمریکایی ها نیز به این سیاست اعتراض دارند چنانکه در زمان اوباما دیدیم که وقتی در سازمان ملل مصوبه ای در محکومیت این موضوع صادر شد دولت اوباما آن مصوبه را وتو نکرد و دولت بایدن نیز منتقد شهرک سازی بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌بینیم که دختران و پسران نوجوان در خیابان‌ها در غزه و دیگر نقاط فلسطین در اعتراض به تحقیر، فشار و سرکوب و نادیده گرفتن حقوق شان توسط صهیونیست ها، راهپیمایی می کنند و در خیابان ها حضور دارند، ادامه داد: منطقه بیت المقدس و قدس منطقه ای است که مربوط به تمام مذاهب است ولی اسرائیل سعی می کند که سیاست یهودی سازی را در آن اجرا کند و این موضوعی است که نه فقط مورد اعتراض مسلمانان بلکه دیگر ادیان نیز از جمله مسیحیان با آن مخالف هستند.

قنادباشی همچنین با بیان اینکه اسرائیل در طول این سال ها در ناامن کردن منطقه نقش موثری داشته است، گفت: این رژیم در طول این سال ها بیش از ۱۰ جنگ ایجاد کرده و سپس خود اقدام به آتش بس کرده است. هدف رژیم صهیونیستی از ایجاد این جنگ ها و ناامنی تحقق همان شعار از نیل تا فرات است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در زمان ترامپ این اعتقاد وجود داشت که مسئله فلسطین کمرنگ شده و آن ها با طرح معامله قرن فکر می کردند که موضوع فلسطین تمام می شود، ادامه داد: این در حالی است که موضوع فلسطین همچنان مورد توجه افکار ملت های اسلامی و منطقه هست و این توجه کاهش پیدا نکرده است. مثلا در روزهای اخیر در تعدادی از کشورهای آفریقایی شاهد برگزاری تجمعات در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس بوده ایم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.