تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر : 6959

مهسا صابری: به باور برد رسیده‌ایم/ چهارمی آسیا را سال‌ها فراموش نمی‌کنیم

مهسا صابری: به باور برد رسیده‌ایم/ چهارمی آسیا را سال‌ها فراموش نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، تیم والیبال زنان سایپا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا موفق شد برای اولین بار در والیبال زنان ایران به جمع چهار تیم برتر وارد شود. این تیم در رتبه‌بندی پایانی درجایگاه چهارم  قرار گرفت.   مهسا صابری، ملی‌پوش تیم سایپا در مورد عملکرد این تیم به ایسنا، گفت: با

به گزارش ایسنا، تیم والیبال زنان سایپا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا موفق شد برای اولین بار در والیبال زنان ایران به جمع چهار تیم برتر وارد شود. این تیم در رتبه‌بندی پایانی درجایگاه چهارم  قرار گرفت.  

مهسا صابری، ملی‌پوش تیم سایپا در مورد عملکرد این تیم به ایسنا، گفت: با آمادگی۱۰۰ درصد وارد مسابقات نشدیم، چون سایپا خیلی لحظه آخری تصمیم به اعزام تیم گرفت. خوشبختانه برخی از بازیکنان در اردوی ملی بودند اما در کل اردوی آماده‌سازی و هماهنگی سایپا حدود یک ماه بود. در این مدت سه کرونایی از جمله  من داشتیم که در کل اردوی  آماده‌سازی آنچنانی نبود. بنابراین از نظر ذهنی خسته به مسابقات وارد نشدیم و این  به تیم ما کمک کرد. از طرف دیگر خیلی انتظار نداشتیم، همه می‌خواستیم تجربه‌ای کسب کنیم و برای لیگ جدید هماهنگ‌تر شویم. همین انتظار کم باعث شد با آرامش بیشتری کار را دنبال کنیم.

او در ادامه افزود: ترکیب تیم هم باتجربه بود و باعث شد با آرامش به مصاف رقبا برویم. هر بازی بهتر شدیم و در یک چهارم نماینده ژتیزو قزاقستان را بردیم. باید اختلاف قد ما را می‌دیدید که چقدر قد و قامت حریف از ما بالاتر بود اما برنده شدیم.  این نشان می‌دهد که از نظر تاکتیک و تکنیک هیچ چیزی از هیچ تیمی کم نداریم و به این خودباوری رسیده‌ایم که می‌توانیم هر تیمی را ببریم.  در کل قدم مثبتی برای والیبال زنان بود.  

این بازیکن به حس و حال تیم پس از صعود به نیمه‌نهایی جام باشگاه‌ها اشاره و بیان کرد: اصلا قابل وصف نیست، حالمان خیلی خوب شد و  یک لحظه فوق العاده بود که فکر می‌کنم سال‌ها در ذهنمان بماند.   ما هر سال امیدمان به بازی رده بندی بود که ببریم و به چهار تیم برویم اما در این ۱۲، ۱۳ سال هر بار به  قزاقستان می‌خوردیم و نمی‌توانستیم ببریم. خوشبختانه امسال این اتفاق افتاد و بردیم.

صابری در پاسخ به این سوال که در مرحله مقدماتی سایپا مقابل آلتای قزاقستان و چونبوری تایلند شکست خورد و دلیل تکرار این نتایج در نیمه نهایی و رده بندی چه بود، بیان کرد: باید قبول کنیم که هنوز مقابل برخی تیم‌ها به خودباوری  نرسیده‌ایم. اگر  در سال به جای یک بار، سه بار با آلتای و تیمی مثل آلتای بازی کنیم و یک بار برنده شویم، دیگر می‌دانیم که توانایی برد را داریم، اما الان بخاطر تجربه کم، یک جاهایی بازی از دستمان در می‌رود. خیلی وقت‌ها پنج امتیاز  بالاتر را به راحتی از دست  می‌دهیم و این نتیجه بی‌تجربگی است.

او به عدم حضور تیم‌های باشگای چین، ژاپن و کره شمالی در این مسابقات اشاره و بیان کرد: این سه تیم جزو تیم‌های المپیکی آسیا هستند و در تورنمنت‌های بزرگی مثل لیگ ملت‌ها شرکت می‌کنند. مثل این است که تیم مردان ما در جام باشگاه‌ها شرکت کند. نبود این تیم‌ها ربطی به نتیجه ما ندارد. اگر حضور داشتند باز هم می‌توانستیم قزاقستان را ببریم و به نیمه نهایی برویم. ما هر سال به قزاقستان می‌خوردیم و برای برد این تیم مشکل داشتیم که امسال به پیروزی رسیدیم. ما نیامده بودیم که چین و ژاپن را ببریم بلکه می‌خواستیم فیلیپین و قزاقستان را ببریم که این کار را کردیم.  

صابری در پایان گفت: این توقع  می‌تواند  به وجود بیاید که در دوره‌های بعد هم چنین نتیجه‌ای تکرار شود، چون والیبال زنان به این باور رسیده است. وقتی مردم  بازی ما را می‌بینند و می‌گویند توانایی برد را دارید، پس می‌شود. مدت زیادی چوب بی‌تجربگی و دیده نشدنمان را خوردیم.  

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.